Vilken dag va det nu igen?

Får ju säga att vi har ett najsigt, trevligt fritt liv. För det kan hända att vi flera gånger på en vecka undarar vilken dag det är =)
Som idag är det söndag, men det känns ju inte som söndagarna brukade göra, när man tyckte det va pest och pina för att det skulle va jobb dagen efter. Nu flyter dagarna på och man har ingen ångest för att det är jobb som väntar tidigt på morgonen eller att man vill hinna med att göra något kul men ändå hinna passa på att koppla av när det sen blivit helg igen.
Eller som för min del nu det senaste året eller så, att jobba när Jocke varit ledig och själv va leig när han jobbat.
Livit är najs =)
Nu tar vi dagen som den kommer. Familjen är samlad och vi kan själva bestämma hur vi vill ta dagen, om det behövs, så jobbar Jocke och Micke, annars tar vi det lugnt, planerar och fixar vad ska hända här hemma eller bara är.

Min morgon har dock delvis blivit förstörd idag. Först vaknar jag och ser att det är öppet rätt ut och hundarna är väck, det drar kyligt och Ninni är hungrig.
Arg som fan blev jag och gick ut för att leta efter hundarna, som tur är så va de på åkern på baksidan och hade inte stuckit upp till grannen igen...
Sen fick Ninni ha mat innan jag gjorde eld så vi fick upp en ordentlig värme igen. Det hade inte blivit så jättekallt som tur är med tanke på Ninni.
Vet inte vad som hänt med dörrarna, jag trodde först det va Micke som inte hade stängt efter sig, för han va inte kvar längre, men han ska ha stäng säger han. Men men, hundrna är hemma och ingen fara skedd.

Sen blev jag irriterad när det kommer en tjej hit och har en attityd jag absolut inte klarar av när jag redan är på kasst humör.
Med att vi skulle se till så våra hundar inte skulle släppas ut, så hon kunde släppa ut sina hundar.
Hennes sätt och ton tog jag kanske helt fel, men det klingade fel i mina öron då.
Det va tikar och Atlas blev helstirrig, så efter en stund gick jag ut och frågade om de va färdigrastade så de kunde gå in i bilen igen.
Nu håller jag på att lugna ner kroppen och Jocke har kommit upp, så dagen kan kanske bli bra nu =)

Hajhaj, vi höres sen, nu orkar jag inte detta mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0