Nattuggla

Klockan är snart två och egentligen slulle jag väl legat och sovit. Visst börjar jag bli trött, men kommer nog inte somna förrän vid tre kan kan tippa. Har slarvat och dygnet har vänt lite, så det får bli lite skärpning med det. Jobbigt att gå och va trött till och från om dagarna, blir bara lättirriterad.

Vi körde ner till pizzerian och åt innan ikväll, Salle ringde mig innan idag och frågade när vi skulle komma ner igen för han tyckte det va längesen nu....eh, det va inte så länge sen egentligen. Han tycker om när vi kommer ner helt enkelt och det är ju bara roligt. Vi gjorde bearneisesås med, så lite nytta av oss har han när vi kommer och äter gratis =)
Jocke fick en jättefin Billabong t-shirt av Salle. Bara sådär =) Han är snäll han och han tycker så bra om Jocke.
Jag vet att han saknar att ha mig där nere, det säger han nästan varje gång vi pratar och det märks när vi är där, jag ser att han är glad.

Så nu nästa vecka när jag ska ner och jobba ett par dagar när han behöver hjälp kommer han va på toppenhumör tror jag. Jag kommer nog med trivas. Ska bli kul att få jobba lite igen, trivs ju så bra där. Men fy fan vad jag kommer sakna Jocke och Ninni!!!
Det kommer nog kännas riktigt konstigt. Kommer säkert kännas fel med på nåt vis, att jag lämnar dem och åker iväg och jobbar, som att överge dem här hemma.
Men då dår de lite extra pappa-dotter tid =) Hitta på bus och mysa =)
Vilkern tur att jag inte behöver jobba nåt speciellt i sommar, det hade jag aldrig pallat med.
Shit, undra hur jag ska klara av att gå tillbaka till jobb sen, att skiljas från min lilla familj.
Lämna Ninni på dagis. Att lämna henne till någon jag inte känner, som ska ta hand om henne. Fan, nu blev det jobbigt bara av att tänka på det.
Känns som att jag får börja bearbeta med mig själv redan nu, så att jag inte knasar när det väl är dags för sånt. Annars kommer det nog snarare va jag och inte Ninni som kommer ha problem med att skiljat åt vid dagisdörren.
Fy, nu kommer jag grunna på detta hela natten säkert och försöka komma på en annan lösning så Ninni slipper gå på dagis men ändå träffa och umgås med andra barn och så.

Haha, jag har visserligen redan en lösning, men då behöver jag vinna en massa pengar först. Sen anställa gamelmoster som dagmamma =)
Hade inte varit fel det inte, hihi.

Nä, nu ska jag bläddra runt på nätet och försöka komma att tänka på annat och se om jag kan sova...
Imorgon är en ny dag, för Bubbeman med. Han kom och bad om ursäkt innan och vi är kompisar igen. Han fattade nog att det va ganska så obra drag innan.
Men. Träning ska dock påbörjas igen!


Nattinatti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0