Morgonpigg?

Nej, klockan är inte mycket men här sitter jag. Har nog varit vaken i snart en timme, men morgonpigg är jag inte, kan inte sova bara. Har inte sovit bra på hela natten, Jocke har snott min kudde, han har legat över mig, Atlas skällde nån gång vid 2 i natt, Ljungvall kom hem en timme senare, Ljungvall va och rökte ännu lite senare, Atlas gnydde och väckte oss vid kanske 5-nånting och Jocke gick upp och tog ut honom. Sen har jag inte kunnat somna om, för min axel och nacke sa ajajajont. Ligger inte bra om jag vänder mig heller, så jag la mig på soffan, men hjälpte inte och nu har jag piggnat till för mycket.
Får vila en stund sen ist.

Jag jobbade ju igår, men först va vi inne en sväng i Hörby. Det blev en baguette-frukost och en lämnade jag Jocke och Ninni hos Jockes pappa. Jag körde ner till mamma och tog en snabb kopp kaffe, tog en dusch och hämtade lite tvätt.
När jag va klar körde jag tillbaka till Jocke. Vi satt ute och drack kaffe och snackade i solen som tittade fram då och då. Ninni fick tre fina bodys, kortärmade, kanon nu till sommaren. Hon har lätt för att bli varm lillsnäckan och trivs lika bra med det som pappa gör ;-)
Sen va det dags för oss att köra hemåt och på vägen hämtade vi en räkning och farmor och farfar kom ut och sa hej till Ninni i bilen. Jepp, Zelma va med och kollade läget med Ninni =)

Hem och Ninni somnade i vagnen ute, jag kastade lite pinne med Atlas som jag tror skulle kunna hålla på med det hela dagen. Ljungvall mekade med sin bil och Jocke hjälpte honom lite innan det va dags för honom att köra mig till jobb.

Jobb. Det va ett tag sen!!
Det kändes jättekonstigt att åka ner och sen gå in och byta om till mina jobbekläder. Säga hejdå till Jocke och veta att jag skulle va ifrån både honom och Ninni kändes ännu konstigare.
Men i mitt huvud rullade texten Det kommer gå bra där hemma. Jag behöver inte va ifrån dem mer än nån timmar. Jag ska bara jobba denna veckan, är inte tillbaka på schema.

När jag väl hade bytat om och satte igång så flöt allt som det brukar på jobb. Den konstiga känslan höll i sig men det va ändå kul att va tillbaka. Trivs ju så bra där så det underlättar ju till 1000.
Vi hade en beställning som kommer varje år, det är till ett gäng som vandrar från Lund till Fränninge =)=) Galningar, haha. Vi kör bort till församlingshemmet med maten till dem och jag gjorde det igår. Först blev jag lite osäker på om jag hade kört rätt, men såg väskor och hörde follk prata. Så jag stack in huvudet och där satt de redo vid ett dukat bord och väntade som en bunke elever. Jag fick en applåd när jag kom =) Jättetrevliga och glada för att vi kommer och lämnar till dem. Tack och smaklig måltid.
Tillbaka igen och sen rullade kvällen på. Vissa kunder blev överraskade över att jag jobbade, blev glada och undrade om jag va tillbaka helt. Jätterolig att de uppskattar en så. Tack, men nej, jag tänker inte komma tillbaka under sommaren iaf! =)

Vid 8-tiden kunde ja ginte hålla mig mer utan ringde hem för att höra hur allt va. Jocke försökte vila en stund när jag ringde och Ninni vaknade med till. Mamma bara ringer och stör =)
Det hade väl inte varit helt 100 poppis att mamma inte va hemma. Lillsnutan =)
Vi la på igen och jag fortsatte jobba.
När vi höll på att städa så kom helt plötsligt Jocke! =)
Ninni hade inte varit så glad, så de hade kört en runda, hämtat posten och sen kört ner till mig, Ninni hade somnat i bilen =) Hon tycker ( som så många andra barn ) om att åka bil, somnar lätt men blir sur om bilen står stilla.
Glad blev jag att de kom och hämtade mig och vi körde hem.

När vi kom hem blev vi inte så glada dock. Hundarna hade på något vis öppnat dörren, som vi plockar av handtagen från när vi lämnar dem, mellan hallen och huset och gjort ett litet kaos. Grrr!!
Vi städade undan och sen vaknade Ninni till lite. När jag skulle ge henne nappen och bädda till henne så fick hon syn på mig. Ett litet leende kröp fram och hon tog tag i min hand med båda sina och höll hårt! *löööv*
Och jag som ska jobba hela helgen!!
Jag tog upp henne och hon fick somna hos mig.

Sen blev det bara slapp, jag och Jocke tog det chill och låg i sängen och snckade tills vi somnade.

Nu börjar det röra sig under duntäcket, så Ninni är på väg att vakna, jag ser en liten fot titta upp =)
Hon har börja snurra sig och ligger lite kort och tvärs i sängen.
Så nu är det matdags.

Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0