Majbål =)

Vi började i elda i tunnan, men det utökade lite om jag säger så =)
Och nu finns det snart inget kvar att elda upp här på gården, så upprensat har det blivit på köpet =)
Eld är inte lätt att ta kort på, så min önskan om min drömkamera kom på tal igen, hehe, skattepengar ska man ju få tillbaka =)....

Nåja, lite bilder från eldandet fram tills jag gick in kan ni få



Jocke och Henke börjar elda smått i tunnan





En kvist kastades i











Sen åkte en pall på, en brasa skulle det bli





En pall till





Som sagt, inte lätt att ta foto på eld











Pall nr 3















Det började brinna lite överallt. Brasan är född.





Försiktighetsåtgärd










Aaaaja, en pall till =)





Henke berättat om verket





Bubbe kollar läget =)





Å en till

















Henke hittade med mer att elda




Det brann som f*n




Sen gick de på en hög med brännbart. Pooff så brann det med




Hundarna trivdes




Hm. Fråga inte




Massa eld blev det









Mer som kunde kastas i brasan hittades



















Lite vila och funderingar över vad som mer kan eldas



















Majbål Delux. Träden fick med bli ved.



Kvällen blev till natt och jag somnade. Jocke och Henke fortsatte sitt arbete framåt morgonen och det finns nog inget mer som går att elda här på gården längre =)
Tunnan. Ja den va ju ganska bra att ha, men vi har nog ingen större nytta av den nu längre som den ser ut...
Det va en jättetrevlig Valborg och kanske vi skulle kunna göra en tradition av det hela?

Tack Henke för att du kom och hälsade på och firade med oss!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0