Ha

Kors i taken, karlarna kom upp. Jocke tog sig minsann upp direkt, lockandet av kaffe kanske hjälpte idag =) Ljungvall kom precis upp och de kommer väl ge sig av snart.
Jag har fått i mig frukost, vilket behövdes då humöret började svaja.

Det är ingen fin dag idag, tråkigt. Jar har saknat att va ute i solen nu när jag jobbat, bara att få gå ut med hundarna och solen värmer en på morgonen, eller att ta morgonkaffet i solen innan resten av huset vaknar. Den där stunden av egentid, att få vakna till liv i lugn och ro utan att man ska fixa och dona för de andra. Jag behöver den tiden ibland, min egen.
Det bästa är att få vakna till Ninnis joller, gå upp och ge henne mat, sen sätta på kaffet, ta ut hundarna så de får göra sitt och få mat. Efter det är kaffet klart, jag häller upp en kopp, går ut och sätter mig i solen och bara päser. Sen gå in och hälla upp en kopp kaffe till Jocke så det har fått svalna lite lagom när jag sen väckt honom och han kommer upp. Få sitta med honom och ta en kopp kaffe till, se honom morna sig, ge honom morgonkramen, morgonpussen och veta att man har hela dagen tillsammans.
Sen sätta på lite bra musik, äta lite frukost och sen när vi båda är fit for fight, bara ta det chill tillsammans =)
Löööv it!

Det blev ju nästan en sån morgon idag, med undantag av att solen inte skiner, att mitt humör hann svikta innan jag fick i mig frukost och Jocke lyckades fälla en kommentar som jag tog helt fel tack vare hungern och att jag och Jocke inte har dagen tillsammans och kan ta det chill.
Men eller hur, det blev ju nästan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0