Fredag

Jepp, fredag it is och jag och Ninni sitter här och snackar och myser lite, jag dricker kaffe och Ninni tuggar på min tumme.
Min tå känns bättre redan! Den är fortfarande svullen och jag kan inte trampa ut ordentligt, men bättre ändå =)

Jag ska snart väck Jocke och Ljungvall, dags att jobba. Jag har dragit ut på tiden lite, de behövde inte gå upp när jag gick upp. Egentligen hade jag tänkt försöka vila lite till när Ninni hade ätit. Men när jag la mig igen och skulle lägga mig tillrätta, så såg jag något i ögonvrån som inte stämmde.
Uppe i kanten mellan taket och väggen, ihopkurad och lurig...en fet rälig spindel. Nej tack, jag skulle nog inte sova mer!
Funderade först ifall jag skulle försöka ta den, men sen såg jag framför mig hur jag skulle misslyckas och att den då skulle trilla ner i sängen hos Jocke och jag skulle få panik och hur Jocke då skulle behöva vakna av det. Ingen hitt, så jag gick ut med hundarna istället en runda och sen fixa jag kaffe och nu sitter vi här.
Tro mig, jag har full koll på spindeln, den har inte rört sig än som tur är.

Jo, igår va hundarna på äventyr, dock inget bra äventyr.
Jag hade gett dem mat och sen gick jag in. De brukar va ute en stund innan jag kallar in dem, så de får fixa sitt i lugn och ro.
När jag sen gick ut för att hämta dem så såg jag inga hundar, jag visslade och ropade och gick runt huset. Inga hundar.
Kollade runt, ut på åkern, ropade och visslade mer, inga hundar.
Då hörde jag grannen, ( dock är detta en bit bort här på landet ) hur han började skrika. Vi har hört honom förr när han varit arg och eftersom det är så öppet här så hör man verkligen vad han sägen med när han galer!
Jag stannade till och lyssnade.
"Vad i helvet gör ni här. Jävla hundar, försvinn. Vad i helvete."
"Skall från hundar"
"Försvinn härifrån, jälva djur"
Shit, tänkte jag. Inte där!!!! Nu jävlar, snart kommer väl bössan fram eller nåt.
Jag for in till Jocke och väckte honom med "Babe, vi har problem, hundarna är uppe hos --- !!"
Jocke kom upp kvickt och jag tog på mig så att jag kunde köra dit. Men när jag kom ut igen hörde jag traktorn komma körandes. ( Vi får nog med skaffa oss en traktor så vi passar in lite bättre =) )
Jag ropade till Jocke att han kom hit och Jocke kom ut. Jag såg hundarna komma över åkern igen på väg hem och jag mötte upp dem, tog tag i Atlas som kom först och asade in honom.
Jocke pratade med --- om det hela.
Efter att ha hört honom gala och svära från hans gård så väntade jag mig nästan att han skulle va lika arg när han kom hit. Men nej, han förklarade trevlig att han inte ville ha våra hundar där för han har med hade hund och den går lös på gården.
Jag hörde inte allt han sa för jag tog in Atlas, men sen körde han. Hur trevlig som hels och inga problem.
Skönt!
Sen fick hundarn sitta i hallen och skämmas en stund och imorse va jag ute med dem hela tiden.
Tur att de inte ställde till med något där uppe iaf.

Nej, nu börjar damen i mitt knä bli lite trött tror jag och det är dags att väcka karlarna.
Sen ska vi till Hörby och Jessica!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0