Varmt tips

Som ni nog har märkt, så är jag rätt glad i choklad och bojboj (oboy).
Nu när jag skulle  fixa till en liten frukost till mig, så blev jag sugen på varm bojboj. Men det är slut, så jag tänkte att jag skulle se om jag kunde göra varm cacao ist. jag har inte varit så glad för det innan, är lite beskt, men med lite extra socker skulle det väl kunna bli bra.
Då läste jag på paketet och hittade ett litet recept, där de bytade ut sockret mot ett annat socker och la till lite annat.
Det blev supergott!

Jag har ingte det där andra sockret, så jag gjorde såhär för att få ihop ett glas:

2 1/2 - 3 dl mjölk. Löste upp 2 tsk cacao och 2 1/2 tsk socker i en liten skvätt av mjölken. Sen i med ca 1 krm vaniljsocker och lika mycket kanel.
Under tiden värmde jag upp resten av mjölken och när det va lagom varmt, va det bara att hälla det i glaset och blanda samman allt.
Sen är det bara att fixa med lite mer eller mindre av något för att få det till den smak man själv vill ha.
Inte så beskt och en lagon hint av kanel. Gott!




God varm dircka :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0