Omtagning i kakfabriken

Ja jag bakade ju igår. Det hela va jätte enklet, vispa en massa och sen in i frysen. Smack.
Sen vaknade Jocke och han va direkt och kollade läget, lite skeptisk va han nog ifall det skulle smaka som gräddbollar.
Vi fick vår mat hemlevererad från jobb och det va hur gott som helst, som vanligt :)
Efter maten hade det gått de här 2 timmarna som det enligt receptet skulle ta för att det skulle stelna...men det va fortfarande kladdigt.
Jocke stoppade fingret i smeten ändå, smaka måsta man ju och glatt överraskad verkade han, det va ju riktigt gott!!
Vi lät pannan stå nån timme till, men det blev inte bättre, det blev bara segt och slutsatsen är att äggen vi har är små, så jag skulle nog ha behövt ta två äggvitor.
Så idag blir det omtagning, jag ska göra en ny omgång, med mer äggvita denna gången, jag vill ha sånadär fina rutor som min fröken på lågstadiet gjorde till oss en gång.

I eftermiddag ska Frida och hennes kompis komma, de ska på 80-talsfest och jag ska hjälpa dem med hår och smink. Det ska bli skoj, lär nog få lite flashbacks :)

Nu har hundarna varit ute, jag har diskat och Ninni ligger här brevid mig, glad och mätt i magen. Nu ska jag ta en kopp kaffe och kanske väcka Jocke med :)

Solen sken på mig när jag va ute med hundarna, så skönt, men om den håller sig framme idag, ja det återstår att se. Men det skulle visst bli soligt och fint på söndag eller måndag, då ska jag gotta mig i solen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0