Nu kör vi!

Lite hattit med bloggandet, Jocke påpekade det nu precis med. Jag vet, men idag har jag faktiskt inte känt att jag haft tiden till det.
Vi sov inget i natt, sen somnade jag när Jocke hade åkt till jobb och fick sova i 3 timmar iaf och det va skönt!
Ja, Jocke har börjat jobba igen. Absolut inget kul alls. Trivs inte med det, det har varit så skönt att få ha honom hemma, vi har varit en samlad familj och hur underbart är inte det!!
Men vad ska man göra, inte så mycket.
Men sen har det hänt andra saker med Jockes jobb...han har inte mer än en månad kvar att jobba där, sen är det finito.
Fick reda på för ca en vecka sedan att Micke hade fått sparken och att han då hade fått reda på att det va osäkert ifall Jocke kunde va kvar. Kul att få reda på det på det viset, fattar inte deras chef att de pratar privat med...
Jocke har grubblat och mått ännu sämre än innan för att börja jobba. Inte nog med att han skulle tillbaka och då träffa företagets rövhål, behöver inte nämna något namn, men vi kan kalla honom för Jörgen. Nu skulle han tillbaka till ett jobb med vetskapen om att han kanske skulle få kicken han med. Spännande.
Så i natt fattades beslutet.
Och imorse sa Jocke upp sig. Han frågade sin chef om det stämmde vad han fått reda på och det gjorde det, en och en skulle få gå. Finns inget jobb. Tack och hej!!
Jag står bakom Jocke till 100, han har inte mått bra på jobb på länge. Han och då Jörgen har inte kommit överens, Jörgen är rent ut ett rövhål, jag är själv med så trött på honom och jag höll inte käften på julfesten, trodde jag skulle kunna klappa honom hårt på kinden den kvällen. Jocke med för den delen och jag tror inte vi va ensamma om det faktiskt.
Men Jörgen, som inte gör hälften av vad Jocke och Micke gör och som hotar att säga upp sig med jämna mellanrum, han får va kvar, precis som en man som snart ska gå i pension.
Jag försår mig inte på det. Men inte mitt företag.
Nåja, nu är det så iaf och som sagt så står jag bakom Jocke. Vi har lösning på det hela, annars hade ju inte det beslutet tagits.
Nu kör vi på!!

Idag ringde jag till soc. men det va upptaget fram tills telefontiden va slut. Typiskt. Jag håller på och ta tag i det här med deras tillvägagångssätt.
Så jag singde till förlossningen ist och frågade om och vem de lämnar ut uppgifterna till och det är till BVC och mödravårdscentralen. BVC vet vi inte lämnat ut det iaf, för hon reagerade precis som vi, så jag ska ringa mödravården imorgon med.

Frida och Ingegerd va här en sväng idag och sa hej. Frida stackaren har dragit ut en tand idag. Hon fick i sig ett par panodil när bedövningen höll på att släppa, flytande föda för henne idag.
Hoppas du mår bra Frida och inte har för ont!

Nu ska vi kolla en film :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0