Check

Nu har vi checkat av ögon och öron.
Ögonkontrollen va först ut, vid 9 va vi där och lite över 10 va det dags, men jag tycker ju att det är så obehagligt, så det va pappsen som fick va stöd.
Allt va bra och det va sista gången vi va på den kontrollen. Vi fick sitta där i ett rum i 3 timmar efter, just för att vissa barn reagerar med låg puls och så. Men inga problem med det för Ninni inte. Tiden fördrev vi med att hänga gubbe.
Kl 2 hade vi tiden för att få rätt på det har med högerörat, så vi knallade dit när vi va klara inne på Neo.
Öronundersökningen gick fort, lite fix med sladdar och så och sen va det bara att vänta en liten stund tills det va klart. Resultatet va godkänt! Så skönt att höra och så skönt att va klara med det med.
Sen va det bara att köra hem.
Vi körde inom och tog en snabbfika med Hasse innan vi körde hem och då blev det en kaffe med min pappa när han kom och lämnade Atlas som han passade när vi va i Lund.
Pappa gick hem och sen kom Patrik och Therese med sin lille son Lukas. Lite snack och kaffe med dem och sen närmade sig klockan 19, de skulle hem och äta och jag började minsann med bli hungrig.
Det blev en par äggmackor. Lagom.

Nu sitter jag med Ninni i famnen, hon har varit lite ledsen, men nu har hon lugnat sig och håller på att komma till ro för att somna. Men man ska inte säga för mycket, det kan lika gärna bli en sån kväll och natt då det är konkigt och att hon absolut inte vill ligga själv och sova. Men det är bara att vänta och se.

Bärsjalen kom inte alls idag!! :(
Antagligen kommer avin imorgon. Som tur är så har jag turen att Ingegerd är hemma imorgon när det är tvätt-tid, hon frågade om hon kunde få tvättat nåt litet, så vi hjälps åt. Hon sitter med Ninni när jag springer ner och fixar min tvätt, så slipper jag konka ner både Ninni och Atlas i tvättatugan. Vill inte lämna Atlas ens för den lilla stunden, inte intresserad av att riskera komma hem till kaos ifall han skulle hinna fixa det under tiden.

Får hoppas att sjalen kommer imorgon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0