Tjohej

Det har varit full rulle hela dagen känns det som och egentligen har det ju det med. Jag va ju uppe vid 7, gav Ninni frukost och mös en stund med henne innan hon fick följa med mig och börja tömma det andra rummet. Sen tyckte hon att det va skittråkigt, så vi la ner det projektet.
Ett litet ögonblick av kaos blev det med. Hundarna va ute och åt sin frukost, jag hade precis börjat plocka fram min och Ninni låg och snackade. Jocke ringde och frågade honom om jag skulle vikja mäta rummen, så att det va helt säkert hur många kvadrat golv han skulle köpa.
Ok, så jag ut för att leta efter tumstocken, hittar inte den men märker att hundarna är poff borta. Ninni tycker samtidigt att det börjar bli bull att snacka med sig själv och min frukost har inte kommit mer än fram på bordet.
Jag ringer Jocke och frågar efter tumstocken efter att jag sagt hej till Ninni och visslat lite efter hundarna. Jocke vet inte heller vart tumstocken tagit vägen och vi bestämmer snabbt att ta 40 kvm och blir det över kanske det kan räcka till hallen med. Jag fortsätter vissla efter hundarna när vi lagt på och nu är Ninni sur!
Babblar lite till med henne och önskar att jag fick stoppa i mig min frukost, men fortsätter vissla efter hundarna och börjar bli lite nervös i undran på vart de nu tagit vägen.
Till slut ser jag dem komma längst vägen! Tack!
Så, upp med Ninni och i med frukosten i min mage. Tack!!

Sen stack vi till Hörby och mamma. Drack kaffe och snackade och sen kom Russi =)
Ninni blev glad över att träffa henne, hon tog fram sitt bästa humör, fast dock lite blandat  emellanåt, men hon har ju sina dagar så det är bara att räkna med.
Russi stannade en stund innan hon va tvungen att ta sig vidare igen. Ninni somnade gott och då gick jag och tog ett bad! Så skönt det va! Som jag har saknat det, vill ha ett badkar här med sen! Ja, det ska vi minsann ha, för Ninnis skull om inget annat. Bada och plaska tills man är skrynklig som ett russin är ett måste i mina ögon när man är liten =)
Ja, jag hämtade ju min laptop med och jag ska minsann kopla in intenet till den imorgon bara för att få skriva på den igen, hihi, vad jag har saknat den =)

Vi va hemma från Hörby lite innan 5 och då hade vi varit en snabb runda med mormor och handlat shorts och body till Ninni =) Jättefina och vad fina kläder de hade i den affären. Jag har inte varit där innan och det är nog ny ägare som har valt att ha barnkläder med. Jättefina och tuffa!! Dit ska vi igen =)
Hemma fixade jag lite snabbt innan det va dags för Ninni att äta lite. Precis efter att hon ätit så dök helt plötsligt Mange och Jojjo upp =) Kuligt!
De kom och hälsade på och strax därefter kom Jocke och Micke. Såå fint golv!!!!! Det kommer bli så attans grant här =) Och en massa ljus hade Jocke med köpt och han hade mer...en gitarrstämare!! =) En digital =) plus lite plektrum.
Tjohej vilken underbar man jag har!! =)
Han hade tittat på en gitarr med till mig, men den får vi vänta lite med. Jag nöjer mig bra med den jag har nu till jag kan spela iaf. Men sen skulle jag vilja ha en med smalare hals. Framtid.
Alla stannade en stund, men det märktes att det va lite slött och hängigt blad skaran, tur vi är vänner som vi är och kan träffas ändå =)
Ninniskrutt busade och mös med Mange och Jojjo och kräkte attan. Men glad för det ändå och sen lite lissen och sen glad igen. Och Jojjo fick sin först riktiga slajmpuss av Ninni! =) De är så goisiga, hihi =)
Folket bagav sig och Ninni fick lite kvällsmat innan hon somnade. Jag och Jocke låg i sängen och bara va en stund, nu har jag ätit och Jocke ska jag väcka nu, han slumrade till lite =)

Imorgon börjas renoveringen, Micke kommer hit på morgonen/förmiddagen och sen är det dags =) Happy!! Tills på söndag ska väl iaf rummen stå klara och förhoppningsvis är allt med vattnet med klart =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0