Strul och kul

Igår va det meningen att vi skulle åka iväg någonstans, ha en familjedag med utflykt och mys. Men det klöddade till sig och  Jocke fick jobba lite ist på förmiddagen och han va klar vid middagstid. När vi va på väg hem så körde vi inom Jörgen och hälsade på, drack lite kaffe och snackade.
Sen körde vi hem och vi skulle vila en liten stund allihop. Men det slutade som vanligt med att Jocke somnade, Ninni somnade med vaknade till för att nappen inte ville som hon ett par gånger och sen ville hon inte sova alls, fick lite mellis och sen somnade hon. Då la jag mig med fick inte ligga mer än kanske en kvart innan klockan ringde och vår vil-timme hade gått...suck.
Jocke somnade om igen och jag satt och kollade lite snabbt på nätet och sen vaknade Ninni med och efter en stund väckte vi pappa med.

Vi körde till Bosarp och spelade minigolf på kvällen =) Jättemysigt. Startade det hela med en kopp kaffe och mums till Ninni.
Vi va där kvällen innan också med Mange och Jojjo. Jättekul och då va det årets premiär för min och Jockes del. Det gick ganska bra för att va mig men vi hann inte spela klart alla banorna bara, så när vi fick sluta så låg jag och Jocke på delad förstaplats.
Så pass bra gick det dock inte igår...jag kände innan vi började att det inte va en toppendag för minigolf, började jättedåligt och sen ville inte Ninni koppla av riktigt. Va kinkig och lite knip i magen, men när hon hade fått säga sitt och fått lite mys blev hon på bra humör igen och tuggade på sina saker =)
Då kunde vi med koppla av lite bättre och spelet kördes igång lite bättre, lite si och så med resultatet, inte helt nöjd direkt och Jocke vann.
Sen körde vi hem och vi körde en runda innan vi kom hem. Kvällen innan tog en lång biltur när vi körde ifrån Bosarp, det tog oss nog 1 1/2 timme innan vi va hemma.
Hur mysigt  som hest!! =)

Idag vet jag itne riktigt vad som händer, det är ju fint väder med blåser så hemskt, så vi får väl se.
Nu håller Ninni på att vakna och kaffet är klart med, så jag ska se om jag kan hinna ta en kopp innan Ninni vill komma upp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0