Midsommar

På midsommarafton stack vi in till Hörby på eftermiddagen och vi tog en liten kaffe hos mamma först. Lika glad som vanligt över att få träffa Ninni och Ninni flinade när hon fick se mormor sin =)




Ninni midsommarklädd hos mormor




Men som sagt, det blev en snabbvisit och sen körde vi upp till Jockes pappa.
Inger (?..jag och namn...) va med där och vi satt och snacka lite först och Ninni somnade innan vi satte oss till bords.














Sill och allt för ett midsommarbord va dukat och jag som inte har ätit sill innan jag träffade Jocke va duktig och åt sill jag med =)
Efter lagom mycket mat i magen nu och en nubbe eller två (nä, jag körde, drack cider) för de andra, så va det dags för de goda bitarna kött som legat och gonat till sig i grillen. Fläskfilén kom på bordet, nypotatis till det och en god örtsås och lite färska grönsaker.
En kanongod middag och mätta blev vi. Ninni vaknade lagom efter att vi fått mat i oss och då va det hennes tur. Banan med kex och en jordgubbe med =) Jordgubbe, ja det va saftigt och gott!
Sen va hon inte så pigg och sällskaplig av sig, utan somnade igen.




Namnam, gröt och färsk jorgubbe




Vädret kan man väl diskutera, det bjöds väl på lite typiskt svenskt sommarväder, soligt och fint som sen gick över till regn och hagel och åska, för att sen bli uppehåll för att återvända igen...





Najsigt...




Vi smälte maten lite innan jordgubbarna kom fram för våran del med. Jocke är ju inte så glad i jordgubbar, inte Johnny heller tydligen, så två jordgubbar var låg där på tallriken och ugglade. Inte helt lönt kan jag väl tycka, men å andra sidan så åt de iaf jordgubbar med oss. Till nubben får ju jordgubben också va med =) Jag åt nog Jockes del med, det är ju så gott! =)

Sen va vi mätta och jag blev slö när jag satte mig i soffan. Hade säkert kunnat somna om jag hade lutat huvudet mot soffryggen.
Vi satt och pratade om allt och inget och chips och gottgott kom fram på bordet och en konjak efter all mat.
Vi kom på tal om ormar och det visade sig att Inger har ju ormar! =)
Vi fick följa med in till henne och glad blev ju jag! Jag har haft ormar innan, majssnokar, precis som dessa va.
Åh, så fina de va! Bruna båda två och Inger tog ut den ena så jag fick hålla den en liten stund! Jag vill ha igen...dessa fina djur, mystiska och fridfulla med samtidigt så kraftfulla och respektingivande. Man kan ju inget annat än tycka om dem.
Jocke va jätteduktig!!! Han klappade den och tog lite på den. Han är ju inget fan av dem, så bra gjort får jag säga!!
Ja, efter ormklappandet gick vi tillbaka igen och vi fick packa ihop för att köra hem.

Hundarna va ju själva hemma och vi körde hem och hämtade dem så att de inte skulle behöva sitta själva hela natten och sen körde vi in till Crille.
Det va OS-dags igen =)
Lite gott att mumsa på (igen) =) och en Ninni som somnade gott efter kvällsmaten och sen va spelet igång!
Det är riktigt roligt, men fy vad ont i handen jag har!! Det hade börjat bli ömt sedan dagen innan och att spela nu igen gjorde inte saken bättre haha! Crille hade t.o.m blåmärke!!
Det va min kväll, jag tog flest medaljer, fick in ett riktigt flyt =)
Men sen när Jocke satt och lirade lite själv, så slog han minsann världsrekordet i spjutkastning. Med 10 cm!! =)
Vi testade vinter-OS också, med det va inte alls lika kul och som natten innan så tickade klockan på och jag undrar om det är något med oss och klockslaget 3. För när Jocke frågade vad klockan va, så va hon snart just 3.
Ännu en sen, sen natt, men väldigt trevligt.
Hem och sussa kudden och jag fick, precis som dagen innan sova till omkring 10-tiden då Ninni ville ha frukost.

En jättetrevlig midsommar hade vi, helt lagom utan stök och stress. God mat och trevligt sällskap.
Tack alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0