Hörbytur

Ninni och hundarna väckte mig vid 10-tiden och alla tre ville ha min uppmärksamhet direkt. Lite yrvaken sa jag godmorgon till Ninni och sen släppte jag ut hundarna en snabbis så de fick göra vad de behövde.
Sen in och byta på Ninni och ta upp henne. Hon åt och blev nöjd, vi mös och snackade lite innan hon fick leka lite själv i sängen när jag gick ut med hundarna igen för att ge dem mat.
Nu har jag och Ninni suttit och snackat lite till och vi mös till det nu så att hon somnade.
Hon va inte alls på nåt bra humör igår kväll. Ena sekunden va hon glad och flinade med hela huvudet, nästa stund va hon ledsen. Nåt i den lilla kroppen som inte riktigt va bra, men hon va på bra humör idag iaf, så hoppas det är tillbaka som vanligt igen.

Idag ska vi in en runda till Hörby. Jocke ska hjälpa Hasse med nåt tält och då tänkte jag passa på att hälsa på Russi en stund. Kanske ta en liten runda till mamma med. Man märker när hon tycker att det gåt för många dagar mellan besöken när hon ringer två-tre gånger om dagen. Kan ju bli lite väl iblan, så det är nog hög tid att hälsa på henne en sväng med =)
Sen blir det nog lite jobb här hemma med om det inte blir för sent i Hörby, jag vet inte när Jocke skulle va hos Hasse. Vi har lite att såga upp till ved och mer gräs att röja. Nu funkar maskinerna så att vi kan fortsätta iaf och solen skiner så det är lite trevligare att va ute.

Nu ska jag fortsätta kolla filmen som jag började se innan och ta mig en kopp kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0