Kalas

Nu vilar alla i familjen utom jag. Ninni har precis ätit och hon somnade gott direkt efter. Visst hade jag kunnat gå och lägga mig och vila jag med, det hade varit ganska skönt, men jag ligger så back med bloggandet så jag passar på att komma ikapp lite ist.

Tänkte först och främs bjuda på lite bilder från i söndags när vi firade Alex.
Klockan 10 va vi där och det va frukostbuffé och efter det givetvis tårta med =) Vi träffades ju så pass tidigt för att Salle skulle få va med och fira, han är ju alltid på jobb annars.


Först va det lite kaffe och mingel som gällde.

Marjo, min äldsta syster myser med Ninni och Födelsegrisen smilar stort =)




 


Jocke och Salle i nån diskussion




 


Min andra syster, Russi och Ninniskrutt =)




Sen va det dags för att äta! Kaffe och nybakade frallor och nåt bröd som Marjo hade bakat, ägg och massa goda korvar och gott kött, olika ostar och pålägg stod på bordet och vi åt och blev mätta. Set va familjen som va samlad och Alex gudmor och gudfar va också där.




Gudmor och Gudfar till Alex


När vi ätit va det dags för Alex att öppna sin present från mamma, pappa och Marko! =)




Gladis som får öppna ett stort paket =)




 


WOW, en ny cyckel!!



Under tiden Alex packade upp sin cykel, satt vi andra och snackade och smälte frukosten lite.





Jag, Ninni och Russi.



 


Marko kunde t.o.m slita sig från datorn en stund och komma ut och snacka lite.


Alex satte direkt Andreas, (Russis sambo) i arbete med att sätta ihop cykeln.




Vi andra satt och tog det chill och solade.













Sen va det minsann dags för tårta!




Finfin chokladtårta. Jättegod, men väldigt mäktig.




Jocke som inte är så glad i tårtor, ryckte ist in och hjälpte till att få ihop cykeln.





Som till slut blev klar. Superglad va Alex som skulle ut och cykla direkt!


 



Marjo fick böja på benen, men jag och Russi står som vanligt. Kolla in så lång Marko har blivit!! Inte klokt.



Det va en trevlig förmiddag med god frukost och god tårta. Trevligt sällskap och vi klarade minsann av att träffas utan att börja tjafsa med varandra. Roligt!
Min lille Alex är inte så liten längre och det märks från gång till gång jag träffar honom egentligen. Hoppas han är nöjd med dagen och att han kan köpa något fint för alla pengar han fick i present och som han sparat ihop. En ny skatebord tror jag att han skulle köpa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0