Slapp, mys & regn

Vi har varit och badat lite de senaste dagarna. I förrgår, efter konfirmation och födelsedagsfirande, när Jocke va klar med sitt jobb, så körde vi till Dalby kalkbrott för att ta oss ett kvällsdopp. Där va rätt mycket folk trots att klockan va över 9 när vi kom dit. Men den nedre stranden va ledig och jag skulle i först. Tycker inte om att hoppa när det är mörkt, så jag stod velade vlid strandkanten med kräftorna som sällskap. Men i kom jag och jättevarmt va det ju inte. Vi hade två hundar med som sällskap som apporterade i vattnet, jätteduktiga va de! Jag gick upp igen och det va Jockes tur att ta sig i vattnet, han hoppade och då va jag i igen, fast via strandkanten då igen... =)
Det är så tungt vatten där och jag får svårt för att andas efter en stund, så vi gick upp igen och det fick va färdigbadat för kvällen. Träffade några ungdomar som campade där, väldigt trevliga får jag säga.

Igår körde vi till Ringsjön för att bada och slappa lite. Vi packade in oss i bilen och hundarna följde med. De va lyckliga och Jocke hade gjort en ny leksak till Atlas som han kunde ha i vattnet.
Vi stannade inte så länge, för vattnet verkade lite si sådär, antagligen algblomning på G. Men hundarna fick doppa sig lite och sen körde vi och handlade innan vi körde hem igen.
Under tiden vi va inne i affären så hann hundarna sätta igång larmet på bilen...de såg en annan hund de antagligen inte tyckte om och rockade loss i bilen...

På vägen hem började det regna...när vi väl va hemma öste det som fan och jag gick inte ur bilen. Jocke sprang in och kollade hur det va lilla läckan, kom tilbaka helt blöt och konstaterade att det inte va så bra med läckan heller. Fixas idag, för idag ska det nog inte regna.
När öset va över gick vi in och Ninni fick mat.
Sen blev det vila för hels familjen och det va skönt. När alla vaknat så körde vi ner och åt på pizzerian.
Ninni har lärt sig när vi äter så äter vi och då vill ju hon med ha något att stoppa i munnen. Självklart. Det hon nu har lärt sig är att när vi är på pizzerian och sätter oss vid bordet, så är det mat som gäller. Hon brukar hålla sig tills vi har fått våt mat, men igår blev hon hungrig så fort vi satte oss vid bordet. Så mellis och kex fixades och hon åt med sin goda apptit som vanligt. Hon hann äta upp innan vi hade fått vår mat och sen låg hon och mös när vi åt, så det blev hur bra som helst =)

Hemma igen hände inte mycket. Ninni va uppe lite sent, ville inte sova helt enkelt, låg och snacka och mös med pappa i soffan tills hon inte orkade mer.
Sen låg jag och Jocke och mös, snackade om allt och inget. Det är så mysigt! =)
Vi disskuterade om hur vi människor kom till och jag fick höra en teori jag inte hört förr, vi pratade om jorden och lite annat och sen...*biiiiip*...sen gick vi och la oss =)

Idag va vi uppe vid 9 och Ninni låg nakenfis efter sin frukost och somnade i soffan. Nu har hon ätit och ligger ute i vagnen och tar enliten vila. Jocke är iväg och hjälper till men en bil och jag har städat lite och ska diska nu hade jag tänkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0