Jocke-knas =)

Ja ni flesta vet ju hur min käre man kan vara ibland. Eller rättare sagt, hur det kan gå ibland när min käre man är igång =)

Förra veckan igen tror jag det va.
Vi skulle grilla, men hade ingen tändvätska. Nähä, men det ska väl kunna lösas, tyckte Jocke och fixade och donade lite.
Jag va inne och hämtade något och nr jag går ut igen ser jag hur elden *poff* flammar upp från grillen, *poff* flammar upp utanför grillen och en Jocke som springer in i stallet med elden efter sig!!!
Skoja jag blev skitnödig då!!!
Jag såg hur elden följde efter honom och hur det lyste upp inne i stallet genom nästa görr där jag såg Jocke sen. Jocke kom ut från den dörren och fick tag i vattenslangen och släckte elden.
Det va så att han hade tagit en kork med bensin och hällt i grillen, vilket sen hade droppat efter honom. Som tur är så fick Jocke tag i dunken med bensin, så att en ordentlig olycka inte inträffade!


Sen nu förra söndagen.
Vi satt och lyssnade på MFF-matchen på radion, Ninni va med vaken och jag satt och lekte och snackade med henne i soffan. Jocke låg i den andra, men han sket i att fortsätta lyssna när matchen hade kvitterats.
Då skulle han hämta stekjärnet på vinden i stallet.
Jag lyssnade vidare och snackade med Ninniskrutt. Vi hade kul och kom på nya ljud hon tyckte va roliga och skrattade åt =)
Det gick en stund och sen kom Jocke tillbaka in.
"Tack för hjälpen"
Vaddå tänkte jag, du kan väl hämta stekjärnet själv.
Jag frågade vad det handlade om och då fick jag ju lagom ångest!!
Jocke hade ju gått upp på vinden och det har inte varit några problem innan, vi har varit där flera gånger och satt dit nya saker. I bortre änden ver vi att vi ska va försiktiga med golvet, men stekjärnet va bara vid trappan typ.
Dock har vi väl haft tur innan, för Jocke trampade igenom!!
Där hade han hängt. Ena benet dinglades under sig genom golvet, sandalen tappad och andra benet kvar uppe på nån vänster. I ena handen ficklampan och i andra handen hade hade han stekjärnet!
Han hade skrikit och skrikit efter mig och visslat, behövde ju litta hjälp va, men jag hade inte hört ett smack!!
Shit, tänk om han hade brakat igenom hela golvet och brutit något eller ännu värre!
Pi pan, bill inte tänka på det!
Tack nån för att det inte hände något värre.
Ångest.


Ja, mycket ska man va med om och man behöver aldrig oroa sig för att det ska va tyst och lugnt för länge omkring Jocke =)



Kommentarer
Postat av: Emilie-Mamma till Liam

haha det där med grillen påminner om alex, fast det har inte börjat brinna efter honom än ta i trä

han ska också komma på egna hemmafix..hur jobbigt är det att sätta sig i bilen istället o köpa kan man ju fråga sig =)



jag har inte heller någon erfarenhet i ritandet men kul är det, ja sålänge det går som man vill hihi

2009-07-13 @ 09:22:21
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: jennie

haha, tack för ett roligt inlägg, skrattade så tårarna rann :-) påminner mig om min man :-) kram jennie

2009-07-13 @ 11:00:46
Postat av: Greven Af Orås

Ett geni som jag är har andra saker att tänka på än att det kan börja brinna här och där:D

När jag for genom golvet var det för att hungern styrde min kropp mot djävulens planka..



Kort och gott:Har lite otur när jag tänker och agerar ibland.

2009-07-15 @ 02:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0