Lördag!!

Mitt mission gick inte hem. Attan.
Hemsjukvården jobbar inte helger, så vi får inte åka hem förrän på söndag då de ska komma hem till oss dagen efter hemgång för att se hur vi mår och hur vi känner det.
Jaja.
Men idag är det lördag, så sista dagen och det är jag glad över. Det är riktigt tråkigt här nu....jag har tom funderat på om ja kan städa något och jag erbjöd mig igår att hämta saft till en av mammorna i salen, saknar ju det där med att passa upp och pyssla om och så.
Ja, jag har ju Ninni som pysslas om nästan 24 timmar om dygnet, men det är inte samma sak.
Men snart är jag iaf hemma :-)

Det finns fler annorlunda föräldrar här. De vill nog att världen ska stanna och anpassa sig efter deras barn...suck!

Sen skänker jag en tanke till ett barn som inte mår så bra, läget är stabilt nu, men det har varit tufft för det lilla knytet. Kämpa på lille vän!
Vi har pratat med föräldrarna en hel del och de kämpar på de med. Tråkigt när sånt händer, tyvärr kan man inte förutspå allt som komma skall.

Det är fler familjer som flyttat in i samvårdsrummen här nu och det märks direkt, mer spring och liv. Tur vi ska åka hem.

Natten gick bra, jag har tom fått ett par timmar mer sömn än jag fått de andra nätterna och det är skönt. När Ninni skulle äta vid 2 tiden i natt, så tog jag upp henna så hon fick ligga hos mig i sängen och där fick hon sussa ända till det  va dags att gå upp imorse.
Supermysigt :-)

Just nu får Ninni mat, men hon sussar så gott och vaknade inte ordentligt när jag bytte på henne, så det fick bli ren sondmatning nu. Men det gäller att passa den lille skitungen, för hon tycker inte alls om sin sond och är där och pillar och drar hela tiden. Vi fick be sköterskan att fixa den i morse, men hon har lyckats dra i den igen så den hänger lite på trekvart.

Tänkte faktiskt gå ut en runda sen, jag behöver se annat än sjukhuspersonal och gå runt i mina mysbyxor. Får se hur dagen blir.

Så, nu har Ninni ätit klart, så nu ska jag äta lite frukost jag med.





Kommentarer
Postat av: Svärmor

Imorgon vid denna tiden är du hemma med våran guldklimp.kramar och en puss på pannan till lillan/Farmor

2009-01-10 @ 14:07:42
Postat av: terese

Hej! Jag känner igen dit så sjuukt mycket men har ingen aning om varför?! Haha Jättemärkligt!

2009-01-10 @ 14:54:43
URL: http://terexce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0