Familjedag

Idag skulle det bli familjedag. Vi skulle ha en mysdag tillsammans och det behövs. De senaste dagarna har varit lite halv röriga på nåt vis känns det som. Men det är sånt man får ta, får göra det bästa av saken.
Som idag tex, det blev inte riktigt som vi tänkt oss, men vi är iaf hemma båda två och jag mår bra bara av att Jocke är här hemma, jag kan som nu sitta och titta på honom där han sitter vid datorn och känna värmen i kroppen stiga av att jag älskar honom.
Sen tittar jag ner här brevid mig och ser vår dotter ligga och hålla på att vakna till.
Nu får jag nästan tårar i ögonen...

Jag är lycklig.
Vi har det inte så fett med pengar, vi bor i en lägenhet vi halvt trivs i men som vi bor i så länge tills vi hittar en stuga eller ett hus som passar oss, vi har inte alla de nyaste och finaste prylarna.
Men det behövs inte, jag är lycklig som det är, jag har den underbaraste mannen som jag älskar över allt annat, jag har en helt underbar dotter som bara är så fin, som jag älskar så jag skulle kunna smälta. Två hundar som jag emellanåt skulle kunna kasta på tippen, men som jag inte skulle vilja vara utan, de är vår familj de med och jag älskar dem. Jag behöver inte alla de nyaste prylarna och allt det där för att vara lycklig, jag har hellre en trygg familj, Jockes trygga famn som håller om mig när han säger att han älskar mig.
Visst hade det varit trevligt med lite bättre ekonomi, men det är inget jag oroar mig för, för det kommer. När föräldrapenningen kommer igång så kommer allt bli lite lättare och sen vet jag med mig att vi kommer få det riktigt bra ställt en dag, så som vi önskar, för vi vill det båda och vi är inställda på det och det är det som behövs för att nå sina drömmar. Vi har samma mål och samma drömmar, då kommer vi nå dit med.

Jag känner en lycka och en harmoni och ett lugn med mitt liv, det tackar jag Jocke för. Han gör mig lycklig och jag känner mig så trygg med honom. Det har jag gjort i flera flera år och det har bara blivit bättre kan man ju säga ;-)

Tack Jocke för allt, tack för att du är du, tack för en fin och underbar familj, tack för lycka, trygghet och harmoni.
Jag älskar dig.

Nu surar Ninni till det, kurr i magen gissar jag på :)




Kommentarer
Postat av: Mija

vilken härlig inställnng!!! Helt rätt, man, barn och djur gör allt i hela världen så mycket mer underbart!!!!

2009-01-19 @ 21:05:40
URL: http://leodarling.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0