Checklista avbockas

Dagen har gått fort. Hemsjukvården kom och hälsade på, Ninni har gått upp igen och det känns skönt, nu väger hon 2244gr.
Vi ska fortsätta som vi gjort med att amma så mycket det går och sen sonda vad som behövs. Vi kunde tom ge henne ett extra mål eller ett halvt iaf när hon sover så att hon har extra energi när hon sen vaknar och är hungrig. Det kan hjälpa till på traven att hon ska komma igång ordentligt med att klara av att amma helt.
Sen blev det ett bad för snäckan, det tyckte hon om, som hon mös :)
Efter det va det dags för mat och sen kom mamma och hälsade på en sväng.
Jag satte mig sen för att fortsätta med alla papper och samtal som finns på checklistan av vad jag måste göra.

Ringa försäkringskassan: Inte check...jag hade plats 100 och när jag ringde dem va det nästan dags för Ninni att äta igen så jag hoppade det

Ringa Neoavdelningen och be om nytt intyg: Check

Kolla upp om namngivning: Check. Tack Sara

Ringa barnmorskan: Inte check. Tycker inte om deras teletider...

Fylla i pappaer till försäkringkassan: Inte check, måste få tag i dem först

Försäkra Ninni: Check. Hon är fett försäkrad nu! BRA!


En bit på vägen kom jag iaf. Hoppas jag inte glömt något bara...

Nu har jag duschat, sååå skönt, för Jocke har fixat med duschmunstycket så att det inte kommer såna "vassa" strålar, nu regnar det nästan på en, sköljer av en så där mysigt :)
Jag fick dille på duscshen inne på Neo, de har ett munstycke som är kanon, stort och regnar över en. Nån äldre modell tror jag det är.
Men nu är det skönt att duscha här hemma med. Tack Bajb!!
Jocke och Ljungvall har varit och slitit som djur idag. Så nu har vi lite lyxfredag, de är nere och hämta mat från Kvarnen och några öl inhandlades. Så jag unnar mig minsann en öl just nu :-)
Mmmmm, så gott det är!!
Sen ska vi spela poker :)

Ha en super trevlig fredag allesammans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0