Blämorgon!

Vaknar av att Jicke går upp och har Ninni i famnen som gapar efter mat. Fram med boobsen. Men ner, hon somnar direkt ist, så fort hon får bröstet i munnen så far hon iväg till lallaland trollungen.
Jaja, inget att göra åt saken, hon piggnar väl till fler gånger idag.
Jocke fixar då mat till henne så hon får via sonden ist. Men då blir allt snart blä...
Maten står och bllir varm i ett glas och Atlas kommer gående. Noll respekt som den *¤¤#^`¤%&¤#* hunden har för saker och ting, så åker glaset men Ninnis mat i golvet. BLÄ
En fin kombination av bröstmjölk, vatten och glassplitter ligger i en pöl. BLÄ
Jag får spel på hunden och ut i köket med dem båda två. Hämta mopp occh torka upp, plocka glas och svära över orkanen Atlas. BLÄ
Eftersom den mjölken, typiskt nog, va den sista vi hade färdigtinad, så va det bara att plocka fram pumpen och börja pumpa.
Ninni får då va hungrig en stund till...men hon låg hos pappa och tog det chill, så nån fara på taket för henne va det nog inte.

Nu sitter jag i soffan ed en flaska nypumpad mjölk och sondmatar lilltösen som ligger och halvsover och blir mätt utan att behöva jobba för det....najs det måste va :)
Hundarna ligger i köket och glor på mig. Dummehundar. Där ska de stanna idag, de är portade från storarummet.
Jocke och Ljungvall stack iväg för att fixa med skroten. Men de skulle nog inte hålla på så länge idag och det får jag erkänna är skönt. Jag har nog blivit lite bortskämd med att få träffa Jocke en massa nu, för jag saknar honom redan.

Vid 2-tiden kommer de från hemsjukvården hit. Det blir det vanliga, väga Ninni och sen frågar de om allt gåt bra och hur det går med ammningen.
Jag ska inte ha något kaffe klart idag, så stannar de kanske inte så länge. Fast det beror på vem det är som kommer, om det är någon trvelig som vi fått bra kontakt med innan eller inte.

Nu ska jag plocka undan efter maten här och sätta på en kopp kaffe så jag med kan få i mig lite frukost. En bulle från igår ska det nog bli, sen ska jag göra en omgång till av dem, de går så fort att göra.

Det har varit tillräckligt med blä redan idag, så det får läggas åt sidan nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0