Söndag

Vi gick upp i eftermiddags...dygnen har vänt igen det vill säga. Kvällarna och nätterna har det blivit poker, igår va Crille här och han och Jocke drack öl och vi spelade lite poker och lite X-box. En trevlig kväll, det va länge sen vi träffade Crille.
Sen satte vi på en film och jag somnade, Jocke hade nån turnering på gång som han spelade sen.
Klockan närmade sig tidig morgon när Jocke väckte mig och det va dags för lillsnäckan att äta. Efter hon hade ätit va hon kinkig och det va inget annat än att hon inte ville ligga själv. Jocke tog henne, men sen fick hon komma och lägga sig hos mig, så va iaf booben i närheten. Hon är en riktig suttare, hade hon fått bestämma hade hon nog legat vid booben hela tiden. Men hon har faktiskt börjat ta nappen igen, så den är till bra hjälp så att Ninni blir lite nöjd, då har hon ju iaf något att sutta på.
Jocke satt med henne innan idag och nattade henne, han satt med henne i knät och hon låg i täcket, med bappen i munnen och kikade på Jocke. Hon va trött och va så nära att somna, men hon ville bara inte stänga ögonen helt, va precis som att hon ville ha koll på pappa så att han inte försvann. Snuttungen, hon är så söt!
Ett annat "jag-smälter-lite-så-söt-du-är" ögonblick, det va när hon låg i soffan och Jocke skulle ta och lägga henne i hennes säng. Jocke lyfte på täcket och naaw...där låg hon vår snäcka och hon hade krypit ihop så där sött, som bebisar gör.
Man smälter lätt för henne, det går inte att förneka. Ibland hamnar jag som i en trans när hon ligger hos mig och granskar mig med de där stora blå ögonen som man kan drunkna i.
Hon är ju bara så underbar Ninni. Saknar ord ibland.

Nu ligger hon och sover och vi sitter och spelar en runda poker. Sen ska vi nog fortsätta att kolla på Oz. Vi har bara sista säsongen kvar. Sen är det slut och jag tycker nästan att det är lite deppigt, jag har blivit helt hooked på den serien. Men men, sen efter en tid kan man ju alltid se den igen :)
Vi ska börja med ett nytt race sen, vi såg en dokumentär om skapandet av "Fredag den 13" filmerna,så då kom vi på att vi skulle ha ett "Fredag den 13" race helt enkelt, vi har alla filmerna och den nya filmen hade ju premiär nu fredags.
Najs :-)
Nej, nu ska jag fortsätta med pokerturneringen och fixa till en gratulation :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0