Spökbesök

Jag har varit lite slö med bloggandet, men va inte på topp som sagt och igår hade vi en filmdag.
Vi såg bara bra filmer och det va riktigt kul att se riktigt bra filmer, såna som man inte vill missa något av, som man verkligen kommer in i och som sätter sig. Najs :)

Idag har vi haft en riktig familjedag tycker jag. Vi va först ute en liten sväng och handlade och hämtade Jockes nya pokerväska. Mycket fin är den. Sen när vi varit hemma om och pillat lite på den, så kom Frida in och passade hundarna lite, så att vi fick en promenad själva. Den blev inte så lång, för när vi kom ner till byn, så gick vi in till "Djurburen" för att köpa gott till hundarna. Vi pratade lite med damen som äger det om Atlas. Han är bara så dryg nu, han testar och trosar och lyssnar smått dåligt.
Unghund. Trots, testar oss och honrmoner i ett virrvarv.
Jaha. Bara att rida ut vågen, men att ta ner honom nu direkt och inte låta honom få överhand. Nu börjar uppfostran och vi måste va hårda med honom, regler är regler och allt ska ske på våra villkor.
När vi va där passade vi på att köpa et nytt foder med, det ska va bra och det innehåller allt de behöver.
Sen kom vi inte längre på promenaden, kunde ju inte gå och konka på detta, så då gick vi hem igen.
Emma hade med kommit in till oss. Ingegerd jobbade, så vi bjöd töserna på middag, det blev Jockes goda baconröra och pasta. Hur gott som helst och det som blev över skickade vi med töserna så att Ingegerd kunde få lite mat när hon slutade jobba.
Frida stannade sen och medans hon började med läxorna så invigde jag och Jocke pokerväskan.
Vi hjälpte Frida lite med läxorna, hon intervjade Jocke i engelska läxan och sen gick hon med hem. Hon ska komma in i morgon igen, så ska jag jälpa henne med en svensk läxa.

Jag och Jocke fortsatte spela poker.
Helt plötsligt va det nåt som fick mig att kolla mot trappan och då såg jag en ljus skugga komma uppifrån i trappan. Jag tittade på Jocke och han sa "jag vet".
Hon/han ville något igen.
Jag fick gåshud över hela kroppen, tom på kinderna. Kände hur något tungt fyllde kroppen och jag blev nästan lite utmattad, blev tårögd och sen kom huvudvärken.
Jocke kände med av detta. Vi började undra lite vem detta kan va som är och hälsar på oss. Här va ingen när vi flyttade in, så det är nog någon som kommit för att säga oss något.
När vi pratade om detta och jag sa att jag kände att det liksom blev jobbigt  i kroppen, hade Jocke fått reda på att vi skulle tända i storarummet, så jag gjorde det. Vi hade det för mörkt helt enkel tyckte han/hon. Efter en stund släppte allt.
Jahapp.
Här va någon i går kväll med, som slängde ner korvbrödet från frysen.
Undrar vem det är och vad som står på. Lite funderingar på om det är Jockes mormor, får se om det är hon, visar sig nog snart.
När vi sen spelat en stund till, ville vi båda gå ut, så vi tog med hundarna och gick en bra runda. Mycket trevligt faktiskt att ta sig en promenix mitt i natten, klockan va 12 när vi kom hem igen :)
Då ringde Ingegerd, som Jocke bett henne, för att säga vad hon tyckte om nattamaten :) Hon tyckte med att det va jätte gott! Vi frågade om hon ville komma in på en capuchino och visst, så det blev en liten nattfika med :)
Hur trevligt som helst!!
Innan, precis när vi kommit hem, så va han/hon här nere igen. Jag undrar verkligen vad det är den här personen vill ha sagt. Det jag inte riktigt tycker om, är att jag blir tårögd.
Får se om vi kommer fram till något. Annars ska jag snart på seans, så jag kanske kan få reda på något där om jag har tur.
Nåja.
Nu sitter vi här och tar det chill, Jocke spelar poker och Ninni ligger här hos mig och tar det riktigt chill :)

Imorgon ska vi in till Lund på uppföljning och hörselkontrollen, hoppas det inte tar för lång tid, så hinner vi kanske köra en sväng bort till Nova med :)

Nej, ni får lite bilder nu, sen får vi höras imorgon igen.


















































God Natt :)




Kommentarer
Postat av: ingegerd

vilka fina bilder,bilden på Jocke mig är ju bäst.

Kram

2009-02-25 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0