Farmortajm

Klockan ringde, men jag va redan uppe för Ninni hade väckt mig nästan en timme innan för det va dags för mat. Men Jocke vaknade och vi tog en liten kopp kaffe.
Sen klädde vi på oss och lillsnäckan, i vagnen med henne, på med koppel på Atlas och sen ut i kylan med oss. Solen tittade visserligen fram lite blygt, men inte mer än en liten stund.
Sen traskade vi uppåt och Atlas blev hur glad som helst av att komma upp till farmor och Zelma. En av Zelmas leksaker gick döden tillmötes när Atlas fick tag i den...han kan nog bita itu vad som hels. Men han tycker ju det är så kul :-)
Lite kaffe, snack och Ninni mös med farmor och såg sådär nöjd ut. Myspys.
På vägen hem igen ringde jag till mamma, hon skulle bjuda på vofflor idag och hon har fixat en maskin tvätt till oss, men hon svarade inte, hon är säkert och handlar. Ringer väl när hon kommer hem igen.
Nu är vi hemma igen och det kurrar i våra magar, så det får bli en tidig middag idag. Kyckling står på dagens meny, örtkyckling tom.
Vofflor kan ju bli en senare efterrätt ist :)

Vad som annars händer idag vet jag inte, kan nog luta åt Oz race. Vi har börjat kolla igenom Oz, jag följde inte det när det gick, såg nåt lite här och där. Det är ju en skitbra serie, skoja att jag har gått miste om något innan!

Nä, nu kurrrrrar det i magarna, ska hotta in kycklingen i ugen nu!


PS. Bilder från strömavbrotten kommer så fort jag har batteri i kameran DS.



Kommentarer
Postat av: lisbeth olsson

tjenare det var ett tag sen sist. det verkar gå jätte bra med den lilla snäckan och det är ju skönt det.kommer du inte ner och hälsar på och visar upp erat lilla mästerverk på pizzerian. du vet ska hon växa i den takten hon gör nu så blir hon snart stor.....hahaha.Du kan väl höra av dej.

mänga kra mar tillerallafrån lisa

2009-02-09 @ 19:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0