Familjeträff

Det blev nästan en familjeträff idag. Vi gick upp i tid idag iaf, då vi skulle gå upp till svärmor för att träffa henne och alla andra som kom dit. Det va Tinakusin (Jockes kusin), hennes man Mattias och deras lillsnäcka Lovisa. Ingrid, Jockes moster är i kalla och snöiga Sverige och hälsar på, så hon va med där. Sen kom Sara, Conny och sötekillarna Hugo och Wille. Hugo fyller år imorgon, store killen :) Många som fyller år nu...Min äldsta syster fyllde med år igår, men jag grattade inte henne här då jag vet att hon ändå inte läser bloggen. Inte ofta man ser henne vid en dator :)
Ja i vilket fall som, det va en större skara som samlades idag och det va trevligt, inte så ofta vi träffar alla, så att det blev såhär här va kul.
Ninni hamnade i Ingrids famn och där mös och somnade hon gott och stannade där tills vi skulle hem. Men farmor hann norpa till sig henne en liten stund innan vi gick och likaså FasterTantSara.
Vi diskuterade lite det här om vad man är till någon, vilken titel man har. Att man är faster osv. Det handlar nu om vad alla är till Ninni. Och jag har gett mig angående Ingegerd, nu är det ny titel, som helt hundra är rätt, det är jag som är lite bakvänd bara :)
Ingegerd är nu Gammelfaster Ingegerd.
Och sen tycker jag faktiskt att Sara kan få en annan titel, jag vet helt ärligt inte vad för titel hon ska ha för jag kan inte vad alla i en släkt heter. Hon är ju Jockes svägerska, vad är hon då till Ninni? Någon som vet?
Tycker inte att Sara ska behöva heta FasterTantSara, men vad ska hon då heta? FadderSara, för att hon kommer bli Ninnis fadder?
Vad säger du själv Sara?
Vill du heta FasterTantSara eller något annat?

Nu ska jag se om jag kan fixa något vi kan stoppa i våra magar, Jocke är rätt hungrig nu och min mage börjar med så smått säga ifrån med.

Imorgon ska vi in till Neo på uppföljning med Ninni. Hoppas att Anna-Lena jobbar!! :-)



Kommentarer
Postat av: tinakusin

Nu skrev du fel igen!! Ingegerd är gammelmoster, eftersom hon e Jockes moster. Det var ju de vi kom fram till!=) Sen blir Sara Ninnis faster, det brukar kallas så när någon så att säga blir "ingift" i en släkt. Conny e ju Ninnis farbror och då blir hans "fru" hennes faster. Precis som du blir faster till Hugo o Wille. Så summa summaron: Gammelmoster Ingegerd och Faster Sara.



Tack för idag, var så mysigt att få hålla lilltjejen! Såååå söt. Kram

2009-02-16 @ 21:55:05
Postat av: Sarasnaran

Tina har koll på läget!

Faster Sara. Jupp, that's me. =)

2009-02-18 @ 17:57:01
URL: http://sarasnaran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0