Städ och plask plask

Jag har nästan gjort allt jag tänkt göra inom städningen. Riktigt flitig får jag säg att jag är.
Jag har vant mig vid att dammsuga, tvätta golv och allt med en hund och en dotter. Nu är det en hund till, en busig liten valp dessutom. Det händer saker hela tiden, men det har gått jättebra. Har fått hålla ett extra öga på hundarna med bara, för de har lekt och busat nästan hela tiden och Cox kom emellanåt in i köket när jag va där och skulle sno åt sig Ninnis saker som hon lekte med.
Klart att där finns valpenvishet, men han lyssnar väldigt bra ändå.

Ninni ville med hjälpa mig sen och när jag kom in i köket igen så tyckte hon visst att det va för mycket vatten i Atlas vattenskål. Japp, vatten lite överallt och Ninni va rent blöt om sina ärmar och på magen...duktig tös =)
Nöjd såg hon ut att vara iaf.
När jag ändå fick klä av henne så fick hon bada med. Vi har ju ingen badbalja, utan bara badkaret och vi brukar ju badda med henne. Men idag fick hon bada själv. Jag satt ju givetvis hos henne och hon plskade på som vanligt och hon tittade lite konstigt på duschmunstycket och strålarna, de killas ju på magen =)
Ren och fin tös som va lagom trött sen och visade själv att hon ville gå och vila, så det va bara att lägga henne.

Ninni sover, Atlas ligger och sover och jag har precis varit ute med Cox som har kommit och lagt sig i mitt knä och somnat. Han kommer nog inte bli så glad när jag reser mig och går och sätter mig i soffan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0