Juletiden

Först så får jag ju visa allt julgodis jag gjort, eller ja lite av varje samlade iaf =) Det tog tid och jag brände t.o.m en omgång knäck tror jag det va =) Men kul är det och roligt när folka gillar det och trycker in =)





Självaste julafton så började vi med att åka till moster Russi och Andreas på julfrukost. Vi va där klockan 10 och vi åt och hade trevligt.
Jag och pappa kärde en sväng til kyrkogården med och fixade ljus till min farmor och farfar.

Vi va hemma igen strax innan två tror jag och Ninni gick och vilade. Pappa följde med oss hem och han och Jocke tog en whisky och spelade golf på x-boxet tills Kalle Anka började.
Ninni vaknade lagom till det började och vi tittade alla på det och sen körde vi upp till moster Marjo, Salle och kusinerna. Mormor va med där och julafton fortsatte.
Maten lagades och vi åt gott, till man som vanligt blir proppmätt... =)



Morfar och Ninni kollar Kalle =)



Morfar och moster fixar



Store kusinen och Ninni



Fullt upp i köket!



Ninni och pappsen gör "indianen" =)



Ninni är en apa =)



Titt-ut!!



Skruttan börjar bli lite trött.. =)









Mat på gång!!






Sen va det julklappsutdelning. Kusin Alex va som vanligt eld och lågor, inte så konstigt =)
Det va Ninni som valde paketet vi skulle dela ut, Alex läste och delade och jag hjälpte till. Allt gick bra och där va som vanligt massor med klappar från tomten =)




Och julklapparna!!!






Sen va det bara att öppna för fulla muggar!! =)








Följande julklapp blev Ninni nog betuttad i....=)
















Hej Mamsen!!












Kolla in denna som Ninni fick. Jag har nog aldrig varit med om en mjukare och gosigare liten kanin!


Alla nöjda och glada så va det dags för kaffe och kaka innan kvällen avrundades och vi gick hemåt vid 21-tiden.
Ninni somnade gott och pappa följde med oss igen för att ta en runda golf igen med oss =)

Det va en kanonjul och oj vad många julklappar!




På juldagen va det iväg till farmor och farfar Fribbe. Japp, julklappar där med!









Wilmer hjälpte Ninni =)


Sen innan maten va det snack och förberedelser. Ninni passade på att ta en vila innan maten och vaknade precis i lagom tid till att det va framdukat =)

















Sen va det mat! Namnam...så gott allt va!!!



Ninni sitter och är cool med coolefarbror!



Å kollade in Saras fina naglar!


Sen va det slapp och chill...alla proppmätta!






Men Ninni häll rulle och hade sig =)













Sen satt hon och tog det lite lugnt i stolen med kusin Hugo =)







Efter en härlig middag och allt så begav vi oss vidare.




Vi körde ut till farfar och Ann och dit kom även farbror Potus och Jessica.











Ninniskrutt utforskade lite =)






























Sen tog batteriet i kameran slut.....
Men vi åt (igen) och klappar öppnades. Sen åt vi gröt lite senare och shit vad Ninni åt, hon slukade mer gröt än mig!! Snäckan kan hon =)
Vi satt och tog det lugnt, snackade och smällde lite raketer =)
Kvällen kom och vi körde hemåt efter en mysig eftermiddag.

Senare kom Pontus och Jessica hem till oss och vi spelade spel och drack lite alkoholhaltiga drycker =) Mycket trevligt!! =)


Tack till alla som firat julen med oss, som gjort den kanon trevlig och mysig!!!
Tack för alla fina julklappar!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0