Påsk & Firrar

Så trött jag varit idag. Det kom nu och jag misstänkte det innan, så inga jätteplaner för dagen
Jocke väckte mig innan så jag hann träffa honom lite innan han och David körde för att fiska. En riktig fiskehelg detta och det är bara kul, så härligt att se Jocke så glad när han ska iväg =)
Längtar till jag kan hänga med, men det får nog bli lite senare i sommar och när de tänker stanna på land =)

Igår blev det ju en del fisk för Jocke och jag tänkte att ni skulle få se den fina fångsten!



Här är bjässen som bogserade båten med en bit!! =)
Vilket visade sig sen att detta faktiskt är en lax =)





4 fina fiska fångade av mästerfiskaren Jocke him self!!









Få se vad det blir för fisk idag =)

Igår va vi ju på påskmiddagen. Så kul att va där igen!



Lille saken till dem, påskliljorna är minsann från egen trädgård =)






Jättehungriga va vi allihopa och såg fram emot att få börja hugga in på den goda maten som ställdes fram på bordet.
Ninni och gammelmoster Ingegerd blev lite fina med =)




Sötisen påsk-Ninni!



Och sötisen påsk-Hjärtat =)



Men det blev inte så många ägg ätna som jag trodde, men det är inte så konstigt, med tanke på alla annan god mat som fanns!




Gottinamnam!!



Allt va kanongott och vi blev alla supermätta.
När vi hade ätit och innan vi lämnade bordet, så kunde jag inte hålla mig längre. Jag hadeknappt kunnat prata med Jocke i telefon under dagen, för jag ville bara berätta vad han skulle få. Och nu gick det inte att hålla tyst längre.
Han fattade inte vad jag va på väg att säga, det brukar han annars kunna. men detta trodde han nog inte att jag hade fixat, så ännu roligare för mig, för det böev verkligen en överrraskning =)
Överraskningen va att vi ska in på MFF´s premiärmatch hemma och invigning av Swedbankstadion på måndag =)
Vi har platser på första raden =)
Ska bli så jävla fett!!!
Längtar!

Sen diskade Ingegerd och vi stannade en liten stund då Ninni passade på att äta hon med och sen fick vi köra hem till hundarna....som hade kommit ifrån sina koppel...!!!!!!!!!!
Obra, men de hade ju iaf stannat på gården. Måste bygga hundgård till dem snart.

Tack dörr 23 för en jätregod middag och en jättetrevlig kväll!!!
Och tack för hjälpen på måndag =)

Nu måste jag få loss tummen och köra in till mamma och hämta tvätten. Jag tänkte faktiskt låna mammas badkar med och ta mig ett bad. Det va längesen, är ju så skönt =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0