Sol, härliga sol!!

Sikket väder det har varit i eftermiddag, helt underbart!
När Jocke kom tillbaka med toaletten, så va det dags för mig och Ninni att packa in oss i bilen och bege oss in till Hörby. Första stoppet va på BVC. Vägning med resultat 3970gr, längd 53,5 cm och huvudomfång 39 cm. Kickan växer =)
Men sen till den tråkiga fast dock så braiga biten, sprutorna!
2 sprutor, en i varje lår blev det och tapper va hon vår lilla ängel, men ack så ont det gjorde. Lissen i ögat och spruta nummer 2 va värst, vilket Gun varnade för, för den svider så hemskt.
Men efter lite nynnande på vår lugna  visa och en titt på mjukis-stjärnan som hänger vid skötbordet, så blev det till slut bra igen.
Efter lite snack om när Ninni kan börja smaka efterrätter, dricka och så, och en ny tid bokad, så tackade vi för oss och vi begav oss vidare.
Lägenheten nästa.
Fram med en väska och jag packade ner lite kläder och duschgrejor. Ner till bilen igen och då kom minsann morfar gående som blev så glad över att få se Ninni. Fast att hon sov som en stock. Snabbt hej till honom och sen körde vi ner så att mormor fick träffa Ninni hon med.
Men det va inte bara mormor som Ninni fick träffa där, moster kom med på besök, mycket trevligt =)
Vi tog en kaffe och snackade, Ninni vaknade till ordentligt och va vrålhungrig. Så mat fick det bli innan vi gav oss vidare.
Nästa stopp va ICA för att handla mat. Massa folk, men jag tog en lapp innan vi va klara så kötiden inte blev för lång.
Jag hittade en liten påsk pressent till Jocke, japp lite i förskott, men jag kunde inte låta bli. Det är ett litet ägg som man "sätter i vatten" och sen kläcks det och ut ska en liten blomma eller växt komma =)
Ska ta foto så ska ni få se.

( på tal om foto, så har jag tagit hit laptopen nu, så jag ska lägga in bilderna och se om vi kan koppla in internet till den ist så ni får lite att titta på )

Jepp, sen körde vi till huset igen. Jocke hade inte hunnit med så mycket, för strax efter att jag hade kört, så kom Ida och hämtade Ljungvall och sen har han inte hört av sig...suck!!
Jocke har rivit ut lite där badrummet ska va, men vi ska förtsätta imorgon, lättare att va två.
Vi käkade när jag kom och sen har vi tagit det lugnt, lyssnat på musik, spelat lite poker och kollat lite film.
David kom för en stund sedan och hämtade Jocke, de ska köra hit dusch, spis och diskmaskin. Så kul att det händer mer nu, saker man verkligen ser! =)

Ninni har varit lite lissen i ögat nu i kväll, hon har inte kommit riktigt till ro, mega trött men vill inte erkänna det. Inte på topp helt enkelt. Så när vi kollade film fick det bli mammamys för hennes del, vi la oss tillrätta i sängen, myste till det ordentligt och sen somnade hon gott. Ska säg att mamma tyckte det va megamysigt hon med =)
Hon sover än och jag hoppas att hon kan sova gott i natt, att hon slipper en massa biverkningar av vaccinerna.

Det ska visst bli fint väder till helgen, vilket jag verkligen ser fram emot, solen strålade ju idag och förhoppningsvis så stannar den nu...

Hörs kanske en sväng imorgon med lite bilder =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför fick hon 2sprutor?

Om hon är över 3månader så kan du ge henne en alvedon Supp (sån man stoppar i gumpen) om hon har ont utav vaccinationerna.

2009-04-02 @ 11:46:32
Postat av: Annamin

Anonym - De som föds för tidigt har alltid fått den andra. Men det nya ny är att alla får den, så nu är det valfritt att gå och få den med för de som är födda innan oktober har jag för mig,men då tror jag tom att det kostar, de som är födda efter får den ändå.

2009-04-02 @ 12:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0