Grå himmel

Vaknade av att Ninni brevid mig tyckte att det va dags att gå upp. Vi har sovit på sofforna i natt. Ljungvall kom hit igår och sen somnade ha i sängen. Jahapp...soffan som är här är inte i klass med vår soffa när det gäller att sova. Ninni har tagit beslag på den lilla soffan redan, den står mot kortändan av den store soffan, så där sover hon gott. Så jag och Jocke gjorde ett försök att gå och lägga oss, men trångt och inte tillräckligt trötta för att somna bums. Vi tog ut hundarna och sen spelade vi Yatsy tills min hjärna höll på att tilta helt.
Ett nytt försök att knöka ihop oss i soffan. Det slutade med att Jocke låg på magen och jag ovanpå honom. Jag va så väck i huvudet nu, så jag somnade, men jag vet inte om Jocke kunde somna. Han väckte mig sen när Ninni började tala om att hon va hungrig. Då la sig Jocke i hennes soffa ist och somnade innan Ninni och jag va klara, så då bäddade vi ner oss tillsammans.
Lite bökig natt med andra ord. Men det är mysigt att sova med Ninni och hon blir så glad när hon vaknar och man ligger precis framför henne =)
När jag vaknade nu så va Ljungvall borta och Jocke ligger i sängen. Bra att Jocke iaf kan få nån timmes ordentlig sömn.

Jag vet inte vad som händer idag heller, men ute kan man ju knappast va, det är en grå och mulen himmel som visar sig och då kan jag tänka mig att det är lite kallt med. För det blåser. Men det gör det alltid här, lite störigt kan det va tycker jag men så länge det inte blåder som nån dag då jag knapt kunde öppna dörren ordentligt, så får det ju gå. Vi bor ju på lannet nu =) Mitt på en åker.
Som jag trivs. Det gör vi hela familjen.
Vi satt på soldäcket en dag och så såg jag flygplanen som flög förbi långt där uppe. Oftst när jag ser ett flygplan sådär, så brukar jag önska att jag kunde få va med i det, på väg till ett varmt och mysigt ställe.
Men som jag sa till Jocke då. "Detta är första gången jag inte önskar mig med på ett plan"
Då trivs jag och det gör jag. Vi har ett hus, en liten gård t.o.m och vi känner den frihet vi vill uppnå.
Man hör inte en massa trafik bullra utanför fönstret, har inte en massa folk som går förbi ens hem, har inga grannar som kan gnälla på att man spelar musik, stampar för hårt i golvet när man går eller gnäller på att man har hundar.
Vi gör vad vi vill, ja kan sola topless utan att behöva tänka på folk runt omkring, vi kan föra liv 24/7 utan att någon störs av det. Ja, ingen behöver bry sig eller störas här. Najsigt som fan.

Johanna eller "Jojjo" hennes nya namn för Ninni, kommer och hälsar på idag =)
Men jag tänkte att Jocke iaf kunde få sova en sund till innan jag väcker honom.
Jag tycker om Jojjo, kors i taket måste jag väl själv få säga, då jag har svårt för att fästa mig vid någon annan med samma kön som mig själv helt enkelt. Jag har alltid haft lättare för att ha killkompisar, speciellt när det gäller nytt folk i mitt liv, varför egentligen vet jag inte.
Men som Jenny, Jessica och Julia, de har jag kännt i många år nu. ( Nu bannar jag mig själv som är såååå jävla kass på att hålla kontak när jag har mycket som häner omkring mig. Har ju lugnat sig nu, så jag får fan skärpa mig )
I vilket fall som helst, de skulle jag gå genom eld och vatten för än idag trots att vi inte har samma kontakt som förr, för de betyder något speciellt för mig.
Men jag är gärna avvaktande och observant när någon ny människa kommer in i mitt liv och speciellt tjejer. Men Jojjo har jag fått observera i min egen takt och har inte haft henne för nära  eller kännt att det har blivit en påtvingad kontakt. Det är bra och jag tycker om den lilla räkan. Hon ska ju definitivt inte va här om det blåser för mycket, i så fall få vi koppla hene så hon inte blåser iväg!
Är så glad för Mange att de fann varandra.

Nä, nu babbalr jag en massa. Nu ska jag fixa kaffe och ta en macka.
Jocke får till 12 på sig att vakna, sen väcker jag honom minsann.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0