Tröttig måndag

Fy vad trött jag är...har nog varit en lite för rörig vecka förra veckan med knas på sömnrutiner och sånt. Men det är bara at lägga sig på soffan en stund till och ägna dagen åt att återhämta sig.
Iråg va Jocke på pokerturnering. Den andra han är med i och gissa vad....han kom inte jättelångt första gången...men igår kom han på tredje plats!!! Hihi, grattis hjärtat!!! De va 29, tror jag, som va med i start och han slutade som trea. Inte illa, är stolt över honom, men lille pokerhaj. Beröm för sitt spel fick han med av elitgrabbarna som också va där, det ni!! That´s my man!
Tycker det är roligt att han kommit med i det sällskapet, lite mer seriöst över det hela. Roligt, ska se om jag kan följa med dit en kväll. Sitta med en kopp kaffe i en hörna och bara mysa, kolla på folk, heja på Jocke och läsa en bok eller nåt. Komma ut lite utan att behöva va för social och finnas där för Jocke. En del höjer alltid på ögonbrynen när de hör att någon spelar poker, ser säkert framför sig hur alla pengar går till spel och hela livet går i kras och skulder växer. Men jag stöttar Jocke till 100%. Han tycker spelet är roligt, han gör det inte bara för att han sre hur alla pengar kommer flygande till honom direkt. Nej, han spelar för att han tycker om spalet och visst tackar man inte nej till vinnstpengar, det är ju de som kan hålla spelet igång. Har man inte pengar till det, så spelar man helt enkelt inte. Svårare än så är det inte.
Fick faktiskt känslan igår kväll på jobb, när det kliade till i handen, att han skulle komma långt igå, inte vinna, men komma på prispal iaf. Jag va så spänd och nervös, så härligt att få höra hans röst när han ringer i pauserna och berättar att han fortfarande är med i spelet, nästa gång är det ännu färre folk som är kvar , sen är han med på finalbordet och till slut är de bara tre man kvar. Hur kul som helst!

Idag ska jag hämta Alex från skolan, ska bli så kul att få se var han går och se den stolta minen på den stora killen som börjat skolan! Vi ska hälsa på mamma en stund och sen ska jag lämna hem honom igen, blir bara en snabb passning idag.

Nej, nu är min mage hungrig, så det är dags att göra gröt nu...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0