På efterkälken...

Japp, här har det varit tyst. Men jag har faktiskt inte haft tid helt enkelt.
I lördags, fick Jockes ögon och ansiktsuttryck när han sa till mig att han tyckte att jag kunde va hemma den dagen, mig att tänka, ja va tusa, frågan är fri. Så jag ringde Salle, frågade om jag kunde va ledig antingen lördagen eller söndagen. Hihi. Jo visst, snälla, snälla Salle sa att vi fick åka ner och göra bearneisesås, sen kunde jag få va ledig. Hihi, ledig en lördag bara sådär! Underbart!!
Så ner till pizzerian for vi och det va minsann Jocke som gjorde bajasåsen. Han har bara gjort den med mig en gång innan, så bara en snabbgenomgång senare, så va han i full gång. Jag kände att jag ville hjälpa dem lite till med att förbereda, så jag skivade gurka så länge. Sen, när Jocke gjort den ena omgången av såsen, så fixade han tomaterna, sen sås igen. Jag laddade kaffekokaren till dem och satte igång diskmaskinen. Sen städade vi undan och delade upp såsen. Klara för en ledig dag!




Han kände sig inte så manlig, men duktig är han!




Vi körde in till Burlöv Center, länge sedan jag va där och handlade. På vägen dit tog jag foto på andra bilförare vi körde om. En del tittade lite konstigt och vissa vet jag inte vad de gjorde. Men jag har raderat de bilderna igen...  Vi skulle köpa en pokerväska och sen behövde Mange en ljudkabel. Vi passade på att häla på min syster som jobbade, men fika hann vi inte ta, hon hade bara en kvart och den försvann för fort.
Sen körde vi hem igen. Vi hade bestämt att vi skulle till Mange och ha en myskväll med honom och Johanna. Vi packade ihop till maten jag skulle fixa och handlade innan vi körde dit. Den nya pokerväskan va med så klart.
Jag började nästan direkt med maten och de andra snackade lite och sällskapade i köket med lite öl. Jag hade glömt mjöj, så jag fick traska in till grannen (som Mange och Johanna påstod va hemsk och kunde ha sjuka saker för sig) så jag hade dörren öppen och sa att om jag inte va tillbaka efter en stund, så va jag väl förmodligen inte vid liv längre.
Efter ca 2 minuter kom jag med mjöl i handen. Han verkade inte alls farlig...han kunde t.o.m le.
När vi väntade på att maten skulle bli klar, fick de Johanna att spela gitarr. Hon hade inte spelat på några år och kände sig lite rostig, men jag tyckte hon skötte sig bra. Jag blir impad av att folk kan läsa noter, sen att få ut en melodi på köpet, grattis!





Koncentrerad :)






Bådas min säger en del här. Bara att hoppa en bit bland noterna... ;)




Jocke provade på, men lade ner den karriären efter 10 minuter. Han håller sig till pokerproffs-inriktningen.




Hmm, moä...poker först, sen lära sig spela gitarr.




Maten, njä ingen höjdare. En Juggerätt, som absolut ska göras på pizzerian med de ingredienser man är van vid och helst ska en Jugge göra det med. Men men, nu har man provat att göra det hemma. Det finns färdiga degplattor till denna rätten, så jag ska faktiskt prova det med en dag. Men fetaost.
Efterrätten, ja den va god. Stackars Johanna bara som inte fick ta del av den. Vi visste inte att hon är nötallergiker...




Jocke va glad iaf. Namnam :)



Sen invigde vi pokerväskan med ett par rundor. Jocke vann första och den andra tog minsann jag hem :)
Klockan blev halv elva, vi lämnade turturduvorna och körde hem. Det va en trevlig kväll, som gärna görs om massa gånger till. Tack ska ni ha!!


Love is in the air... :)


I söndags jobbade jag, det va en ganska lugn dag jämfört med vad de hade haft på lördagen, det hade varit jättemycket...hehe.
Jocke va iväg på turnering, han kom 6:a. Inte dåligt, han spelar bra min man. Mer beröm hade han fått av, tja va han nu hette, som är en duktig pokerspelare. Kuligt!!!
Sen kollade vi på film, det blev Ironman. Helt ok, lite pang pang, jallajalla och skratt.

Nu sitter jag här och ska fixa tvätten och äta frukost, sen ska jag köra och köpa mitt staffli!!! Hihi, första tavlan ska påbörjas idag....hoho jaja. :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0