Bloggsvacka

Japp, jag vet. Jag har inte skrivit på länge känns det som nu. Men jag har jobbat som ett djur känns det som och sen har den andra tiden gått åt man och hem.
But now I`m back. :)

Ja, mycket jobb i helgen blev det, speciellt i söndags. Det va marknad i Vollsjö så vi stod och grillade grillspett och hamburgare till besökarna. Vi åkte hemmifrån redan kl 8.
Men det blev iaf en mjukstart på dagen, för det va frukost nere hos bagaren innan vi började jobba. Mmm, gott gott.
Den plockade vi fram och fixade till grillen och den va färdig för grillning vid 11-tiden.
Allt rullade på bra och vi blev av med alla grillspett. Det hela höll på till kl 16 och då hade vi redan öppnat pizzerian som vanligt kl 14.
När det närmade sig kvällen va vi alla helt slut. En väldigt lång dag hade det blivit och jag va så glad för att det va måndag igår så jag fick va ledig!!

Jocka va hemma igår, kännde sig fortfarande dålig till och från, så då är det lika bra att vila kroppen en extra dag. Så man inte får det i nacken sen.
Det va skönt att ha honom hemma, trots att dagen gick åt soffan och fix med telefonsamtal. Men så har man det gjort.
Vi va och kollade på lägenheten med igår. Vi visste ju båda hur den skulle se ut, men bra att kolla in läget iaf. Det är fina lägenheter. Vi kom båda ihåg när vi gick där, var det knarrar i trappan och såna småsaker, hihi.
Men den behöver fixas till lite, i badrummet och kanske lite målning. Men det får de ju bara ordna innan vi flyttar in. Lite bra det med, för då kan det kanske klaffa lite bättre med övergång av lägenhet. Vi hoppas ju självklart på att vi ska slippa stå med dubbla hyror.
Vi sa upp denna lägeheten igår. När Jocke ringde till hyresvärden lät hon inte alls ledsen. Men jag tror inte hon tycker om oss ändå. Skit samma, hon är en dryg*biiip*tant ändå.

Sen bestämde vi igår att vi ska ta jägarexamen tillsammans Jocke och jag. Kuligt!
Är så skönt att våra intresse klaffar så bra. Båda tycker om naturen, gillar att fiska och jaga. Jag har varit med pappa mycket och jagat när jag va liten och jag har skjutit en del med. Va faktiskt juniormästare i Hörby :) Men sen la jag av...
Så det ska vi göra, en dam skulle ringa mig idag och lämna besked om det finns plats till kursen här i Hörby nu i höst, annars finns det så att man kan göra det via internet.

Hihi, sen gjorde jag bort mig igår.
Björn skulle komma upp på en kopp kaffe när han hade slutat jobba. Jocke rabblade hans nummer till mig och jag slängde iväg ett mess för att fråga om han ville köpa med sig en mjölk när han kom.
Bara ett par minuter senare ringde min telefon. Det är ju Björn, tänkte jag. Men NEJ. Det va det inte. Det va en tjej som så trevligt presenterade sig och sa att jag hade skickat ett sms till henne.
DOOH!
Hon ville bara säga det, och att det inte blev någon mjölk.
Nej, haha helt rätt. Jag bad om ursäkt och bad Jocke om rätt nummer. Jag hade skrivit fel på sista siffran...
Tjoff, iväg med ett nytt mess då.
Sen åt vi och började undra vart Björn tog vägen. Jocke ringde honom och fick reda på att han inte hunnit komma upp. Vad vi med fick reda på när Jocke satt med luren i handen va att han nu i sin tur hade sagt fel på en siffra! Så jag hade då slängt iväg ytterligare ett mess till någon okänd människa och frågat efter mjölk!
Men denna gången va det visst inte till någon som va trevlig nog att säga det till mig.
Halleda så det kan gå!

Ja ja. Idag har jag inget speciellt planerat. Ska tvätta lite och sen ska jag påbörja en ny tavla som jag ska göra till Henke. Han va här i helgen och tyckte den jag gjort va fin. Så han tyckte att jag kunde gör en till honom, fast en lite manligare då.
Det ska det bli. Jag och Jocke kom på igår hur den ska se ut, så den ska påbörjas idag :)
Det va kul att träffa Henke, det va ett tag sen. Jocke och han satt och spelade under dagen och sen spelade vi poker när jag kom hem. Tack för en trevlig kväll Henke!

Nej, nu ska jag ta en ny kopp kaffe och äta en macka minsann.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0