"Biträdande chef"

Hihi, japp det kan man väl kalla mig idag. Salle är ledig då han och syrran firar sin 13-åriga bröllopsdag. Grattis!!
Så idag är det jag och kocken som jobbar. Det ska nog gå bra, bara vi inte får hur jäkla mycket som helst att göra.
Men det är kul att jobba själv på nåt vis, känns bra att Salle vill och känner att han kan lämna över ansvaret på mig. Det har varit så de senaste två åren nu, när han har åkt på semester, så har jag fått hålla ordning. Måste kännas skönt för honom att kunna ta ledigt lite då och då, det behöver han verkligen.
Men vi hjälps åt jättebra allihopa när inte Salle är där och det är skönt det med.

Jag har bara slappat under förmiddagen, jag åt frukost och la mig på soffan igen och det behövdes. men kunde inte sova riktigt ordentligt, har legat halv vaken vissa stunder och lyssnat på gubbjäkeln som sitter utanför och bankar på nån jäkla sten. Grr!
Har tittat llite mot staffliet, men är inte riktigt i rätt mood just nu, kommer kanske innan jag åker så jag kan börja lite iaf. Det får komma när det kommer. Annars är jag ledig imorgon :)
Jag ska upp och hämta bilen med, får låna Marjos bil, cå jag ska hämta blommorna hos mamma då tänkte jag. Sen får jag nog ner i källaren och se om där är några krukor, annars får jag inhandla det imorgon.

Nu ska jag gå och blanda mig ett glas bojboj, blev sugen på det nu. Och vänta på att Jocke får lite paus så att han ringer och säger hej, saknar honom nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0