Ledig!

Så skönt att det är måndag!
Va så trött och slut i kroppen igår, veckan tog ut mig rejält. Va så skönt att få komma hem igår efter jobb, bara få koppla av och Jocke tappade upp ett bad till mig. Sååå skönt det va, sen kom han med och joinade mig :)

Idag kom jag inte igång förrän efter 12. Men det behövdes en slapp förmiddag, få vila upp kroppen lite.
Jag va och köpte en ny duk, så jag har påbörjat en ny tavla. Den till pappa är på paus så länge, får se om det händer mer med den. Nu har jag en annan på gång och sen ska jag ta itu med den till Henke, har en färg nu som jag tror kan hjälpa till att få den färg jag vill ha fram.

Det här med att va gravid. Helt klart något av det bäats som hänt mig. Men fy vad konstig ma kan bli, det är svin jobbigt. Inget kul alls. Frågar mig ibland om det är normalt. Jag menar, barn, familjen man skapar är enormt, barn i sig ser jag nästan som ett löfte till varandra om en framtid ihop. Blir emellanåt lite rädd, för tänk om allt inte blir som man önskar, som man har planerat. Man kan ju inte se in i framtiden direkt. Tur att man har en förstående och stöttande man vid sin sida.
Han är det bästa som hänt mig, att det är vi som bildar familj och framtiden tillsammans är en dröm i sig.



Nu ska jag fortsätta måla, grunden har nog torkat nu :)





Kommentarer
Postat av: KusinTina

Hej Anna! Jockes kusin här, men du känner ju mig som "Feuk"! =) Hoppas allt e bra. Jag vet att det är tufft att va gravid, trots att de e de bästa som hänt en. Man vet inte från dag till dag hur man ska må eller känna. De e allt från lycka till förtvivlan, man e rädd att inte klara av de, men ja lovar de gör man. De kommer även en period när bebisen är född där man bara vill backa klockan, men jag lova de e de bästa man ger sig in i. Vi hade en jobbig period från Lovisa föddes tom ca 3 månader, hon hade problem med magen och grät jättemycket o ofta, men nu e allt de där glömt. Rutiner skapas och allt faller på plats. Det är verkligen lycka att kunna få barn, de e de bästa som finns! Lycka till! Säg till om du vill ha hjälp me nåt! Kram o hälsa mannen i ditt liv. =)

2008-10-06 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0