Fullt upp

Slappedag igår och fullt upp idag. Ska upp till Salle och ta en kopp kaffe och få lite fler ölglas :) Marjo har rensat, bra, då får vi dem :) Vi har bara ett glas kvar som jag verkligen räknar som ölglas, ett kupglas med tunn kant. Sååå goda att dricka ur, det glaset tyckte om mig med när jag hade blivit serverad öl på krogen en kväll, så det ville faktiskt följa med mig hem. Ja, vad ska man göra, glaset propsade så då fick jag ju se till att det lilla glaset fick som det ville och flyttade då hem till mig.

Sen ska jag till mamma. En fika med henne och jag ska hjälpa hene att färga håret. Skulle hjälpt henne med gardinerna förra veckan så ska se om vi tar det nu med om hon inte fixat det redan.
När jag väl kommer hem igen blir det nog inte mer än fortsättning av tvätten jag påbörjat och sen kommer nog min käre man hem.

Hihi, igår blev vi stoppade av polisen. Vi skulle köra till Höör för att köpa kaffe, men vi hann inte komma ut från Hörby innan det stod en man och viftade. Suck.
"Körkort?"
"Nope", det är hemma, sa Jocke.
"Det ska man ha med sig."
Döööh...nähä.
Sen kom han och sa att det gick lite för fort....15 över. Jocke nekade, polismannen blev lite grubb och sa att då får han skriva en rapport om det och bla bla bla. Ok, gör du så.
Här böjade polismannen tycka lite illa om Jocke och det va väl ganska ömsesidigt, hehe.
Sen började de kolla allt. Det blev en flygande besikning på köpet och gnäll om ett däck och ett parkeringljus. Ja, nåt mer ni vill göra när ni ändå är igång eller?
Vi satt och hade lite småkul i bilen, spelade en låt för dem, "Upp med Fingret". Den ene polisen hörde den nog, höhö moahaha.
Jaja, när allt va klart och vi fick pappret om den flygande och han sa att det kommer hem ett papper om resterande om tingsrätt för nekandet så körde vi in till Höör, dyrt kaffe...
När vi kom till Hörby igen, höll vi stenkoll på mätaren och körde förbi dem igen. Den viftande mannen va igång igen..... Vi skrattade och körde fram till dem.
"Så pålitlig är er utrusting" 
kommer Jocke med.
  "Vadå?"
"Höll exakt 50 men ni tar in mig ändå..."
  "Öh...den funkar...öh, men vi skjuter inte på det hållet!"
"Nänä, ok..."

Ha,ja just det. Vi fick köra igen då han kom på att det va vi som varit där innan. Skitsnack, vi såg laserlampan och det viftades, det hade kommit in bilar från båda håll innan när vi stod där.
PHÖ!
Sen näe vi kom hem kom jag på att jag nästan är helt hundra på att man ska få se besiktnings papper på deras kamera om man säger till. De ska kunna visa upp det har jag för mig.
Har kollat lite på nätet idag,men har inte hittat något.
Någon som vet?
Nåja, sen va vi hemma iaf, blev Dexter och sen sovdags.

Nej, nu ska jag fixa lite med tvätten och min mag börjar kurra....ska ta bilder sen på tavlorna jag gjort, så får ni se dem :)









Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gammla är ni? 14?

Kalibrerings bevis kan man fråga efter...

2008-10-07 @ 10:13:31
URL: http://www.google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0