Vilken fredag!

Jag kom igång till slut i förmiddags. Diskade och började kolla lite vad jag hade i min garderob (den ouppackade då...) om det fans något jag kunde ha till nytta på söndag. Ett litet garv fick jag mig iaf när jag provade en klänging. Oj, vad gravid jag blev i den! Så där stod jag framför spegeln och skattade lite för mig själv.
Men sen försvann det leendet när jag slutligen kunde konstatera att min garderob inte kunde hjälpa mig alls...S34 nästa då.
Så jag gick först till affären och handlade lite mat och så, Atlas hängde med och han såg så övergiven ut när jag kom ut igen...det regnade och han tittade på mig med så snålla och fina ögon att jag nästan fick lite ångest för att ha satt honom där. Men jag vill inte lämna honom för mycket själv hemma.
Sen satt jag och tog det lite lugnt, fixade lite med kläderna igen och sen vandrade jag ner till byn för att fixa ärende där och kolla kläder.
"Hjälp" sa jag när jag kom in på S34.
Biträdet skrattade till lite och sen visade hon mig nårga alternativ.
Jag tror minsann det kommer lösa sig så jag själv med kan bli lite nöjd med det hela, men jag kikade bara lite snabbt, ska dra med mig Jocke imorgon med så han också får se och hjälpa mig välja :)

Sen va det dags att åka till jobb.
Som jag sa...det har varit lugnt ett par veckor nu...och idag föll bomben!
Tjohej vad vi har haft jobb!
Det satte igång redan vid fem och sen blev det inte tyst förrän klockan va nästan nio!!
Vi har slitit som djur, men oj vad kul det va med en vanlig fredag igen!! Man får verkligen jobba och tiden går så mycket fortare. Vi har roligt när vi har så pass mycket jobb med, lite allmän mobbm´ning om man råkar knasa sig eller nåt.

Nu har jag kommit hem och tar det chill i soffan. Morgondagen är fullbokad från morgon till kväll. Vi ska hämta det sista från den andra lägenheten och kolla kläder till mig. Sen kommer svärmor och "svärfar" på besök :) Tur de inte är så kräsna, för vi har ju inte kommit riktigt i ordning om man säger så. Inte lönt att hänga upp alla gardiner och massa tavlor där man vill ha dem när vi ändå ska måla om snart.
Hihi, eftersom vi får besök borde det ju va en bra anledning till att köpa en god längd eller nåt. Det tycker ju Jocke med om. Nam nam!
Sen är det min sista jobbedag som väntar vid två.

Nej, nu ska jag umgås lite med min man..som jag saknat honom idag, så skönt att ha honom hos sig när man blir deppo över något och inte tycker om världen...han får en alltid att se saker och ting lite ljusare då...fast å andra sidan har jag nog gjort allt lite större än det egentligen är idag.
Men iaf, han har jobbat idag och det har jag med, så nu vill jag ta igen att jag inte träffat honom under dagen, Japp!

Natti natti allesammans!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0