Veterinären

Ringde till veterinären och förklarade för henne hur det ligger till men vår lilleman.
Hon tyckte att vi skulle avvakta ett någon dag till. Se hur det blir med tanke på att han inte är dålig i magen längre utan bara fortsätter kräka.
Men han ska ha mindre portioner mat och han ska inte springa rundor, ta det lugnt ett par dagar och jag ska koka fisk till honom.
Så ut och leka med bollen blev det inte. Det får bli slappedagar för hans del nu då, så får vi hoppas att allt blir bättre.
Jag har tagit upp filèer från frysen som jag ska fixa till sen. Han får ha en liten frukost och sen får han ha en liten middag med fisk med.
Veterinären lät inte speciellt orolig och det är ju skönt iaf.

Nu ska jag ta en kopp kaffe, sen ska jag dyka ner bland sakerna i lådan som ska tömmas och sen ska jag ner till mamma. På vägen hem sen ska jag ner och hämta vår nya kaffekanna, de ringde igår och sa att den kommit.
Innan jag lagar något kaffe ska jag avkalka kokaren. Det ska minsann bli skönt att slippa det här med att stå och hälla vattnet från vattenkokaren ner i termosen nu...har saknat vår kaffekokare, den gör så gott kaffe :)

Usch, nu regnar det. Jag vill ju ha kvar snön!

:(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0