Snö och varm choklad

Ja det har kommit mer snö i natt. Det ligger vitt och fint överallt :)
Vi gick upp vid 9 idag och tog med oss hundarna för att handla. Atlas lika glad som igår för snön, han sprang och busade med Jocke.
Jag kunde somna till igår, men sen blev det mysigt att somna när Jocke låg brevid mig :)
Så tramsig man kan va, men det känns tryggare och mysigare att få somna när Jocke är hemma, känna värmen och höra andetagen.

Nåja, vi va uppe och handlade och nu är vi hemma igen. Jag har gjort en variant av varm choklad som vi ska dricka ikväll. Den ska stå i kylen så att den mognar, hoppas det blir gott.
Vill ni prova så kommer receptet här i slutet av inlägget.

Jag har fått i mig frukost och nu ska vi se en film innan jag ska till jobb...myyysigt :)



VARM CHOKLAD MED KARDEMUMMA

5 dl      mjölk
0,5 dl     vispgrädde
1 msk     kakao
1,5 msk     strösocker
1,5 tsk     kardemumma, kärnor, stötta
20 g     choklad, mörk


 Kardemumma och choklad är en god kombination. Chokladdrycken blir ännu godare om den får utveckla sin smak i kylen minst 6 tim.
Gör så här

1. Värm mjölk och grädde, det ska inte koka. Tillsätt övriga ingredienser och rör tills chokladen smält.
2. Ställ gärna in chokladen i kylen över natten att mogna.
Värm chokladen och servera med en liten klick grädde.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0