Mulet va det här

Jag sussade en stund till när Jocke hade kört till jobb. Nu känner jag mig pigg och utvilad, nice :)
Jocke är med piggare idag, vi va duktiga och gick och la oss i tid igår och det e
behövdes.
Nu har jag fixat ett par maskiner tvätt och käkat frukost.
Jag vaknade så mysigt innan. Jag kunde nästan inte röra på huvudet för det va något som tog emot. Då kikade jag åt sidan och såg något hårigt och mörkt. Det va Atlas som låg så nära så nära mig med sitt huvud på samma kudde som jag. Mys hunden. Han är verkligen beroende av närhet den :)

Nu ska jag ner och hämta ett par tomma lådor från källaren, kom på att det nog ska finnas ett par stycken där. Så ska jag packa ner köket. Sen får jag hem lådorna  från bilen idag, så jag kan packa ner alla ljusstakar, böcker och smått. Sen är det bara toalettsakerna och kläder som ska ner, resten är de stora sakerna och gardinerna.
På tal om gardinerna. Jag kom på att jag fortfarande inte har fått sytt upp det tyget jag köpte när vi flyttade hit. Det är så fint, jag fastnade för det direkt och det blir paneler till tre fönster av allt. Jag har frågat en kvinna i Vollsjö om hon vill göra det åt mig, men hon va iväg på semester innan och nu har hennes dotter symaskinen. Får se när det blir av. Jag kommer säker glömma bort det igen.

Så tråkigt väder det är idag, hela himmeln är grå...tur solen skulle titta fram imorgon. Jag blir så trött och slö när det är grått och trist.

Nä, nu ska jag ner i källaren innan jag ska traska upp till svärmor.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0