Lite fler timmar, tack!

Idag är en sån dag då jag önskar att dagen hade lite fler timmar. Klockan hade redan passerat 2 och jag ska snart börja med maten. Men jag vill inte det än, jag har annat jag vill göra. Fast å andra sidan kan jag göra det mesta under tiden maten blir klar, för den klarar sig bra själv. Idag ska det nämligen bli stek...en ätbar stek och inte en som sist. Jocke luktade och smakade på den och sa "ät inte". Önskade lite då att jag kunde kräka upp den lilla bit jag redan hade i magen... Steken hade ju legat länge i frysen. Men idag har jag köpt en stek och jag hoppas det blir bra denna gången. Mindre grillkrydda ska jag änvända...blev lite mycke av den varan sist, inte så ofta jag lagat stek då va. Men man lär sig och jag har en bra lärare. Cred till dig min man! :)

Jag har varit en sväng hos Jessica ju, vi tog en promenad och det skulle jag behöva göra lite oftare...hehe, man har blivit lite försoffad de sista åren....
Vi tog en kopp kaffe efter och sen va det dags för henne att sticka till skolan och jag körde och handlade. En liten tjuvstart av julen fick det bli, jag köpte en minijulstjärna, vitmossa och en liten tomte, så jag har gjort ett litet arrangemang :)
Sen va jag hos mamma och hämtade sakerna vi fått. Det är en badbalja, ett babygym och två påsar med kläder. Ska gå igenom det sen och kolla lite mer.
Nu går det mer upp för en att det kommer en liten plutt som ska använda allt detta...som jag längtar!

När jag kom hem va det att lasta av bilen. Jag va fräck nog att köra in på gården till trappan så jag inte skulle behöva gå så långt med allt. Fick gå tre gånger, så lite extre trappmotion har man med fått idag.

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe och ta itu med disken innan jag börjar med maten.
Sen ska jag montera ihop den nya byrån, hade ju tänkt att jag skulle ha det gjort innan Jocke kommer hem. Vet inte om jag ska hämta honom idag eller inte heller...kan ju va bra att kolla det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0