Listan bockas av

Vi har minsann varit effektiva idag jag och Jocke med vad som fanns på listan "Att göra", så vår lilla lista tror jag är tom nu med vad som kunde göras idag.

  • Fixa med färg - Check
  • Fixa dammsugarpåsar - Check
  • Beställ ny kanna till kaffekokaren - Check
  • Kolla läget med Telia - Check

Listan va inte lång, men det sånt som ska göras och en sån sak som att beställa ny kanna och fixa dammsugarpåsar glömmer man lätt bort dag efter dag. Men det fixade Jocke idag och jag ringde Telia och fick bra besked, vårt bredband blev inkopplat imorse. Sen som en liten bonus, så fixade jag lite fler kanaler till oss. Det ingår inte kabel-tv här och det är bara drygt att behöva en box till eller nåt för att få de vanliga kanalerna, så jag bad henne på Telia att lägga till "lagom-paketet" i vårt utbud på boxen. Så nu har vi det med. Beställde man det nu så betalar man halva priset de första 6 månaderna, så 50 spänn för 18 kanaler kan man leva med.
Jag ska upp till den andra lägenheten imorgon och tvätta av väggarna och så, så ska Jocke och Micke fixa den nu i helgen. Det är bra, så blir det gjort och jag kan börja städa den så att vi kan bli av med den så fort som möjligt.

Färg till denna lägenheten va jag och fixade nu. Det va ju inte så lätt får jag ju säga. Skulle helst ha haft Jocke med mig, svårt att beskriva över telefon. Men vi löste det så att jag fick med mig provburkar, så kladdar vi på lite på väggarna och ser hur vi tycker det blir.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och börja så smått med kläderna, för det har jag inte hunnit börja med än.

So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0