Kallt

Jag körde Jocke till jobb idag och det va kaaallt ute. Atlas följde med och när vi kom tillbaka till Hörby tänkte jag att han skulle få springa av sig lite såhära på morgonkvisten. Så jag stannade till på Preem och köpte mig en kopp varmchoklad och sen körde jag till flustret.
Jag släppte Atlsa där och han sprang iväg direkt. Han blev hur glad som helst och vi gick en sväng längst bäcken. Han har börjat lyfta mer och mer på benet när han kissar och han har börjat markera lite med här och var, så han hade först fullt upp med det. Han är så duktig när man går med honom så, han håller sig på bra avstånd och väntar in en om han går för långt. När min choklad va slut och när jag började frysa för mycket om händerna körde vi hem igen, nu ligger han och sover lilleman :)
Men det är något som inte riktigt stämmer med han och hans mage. Han har till och från varit dålig i magen och han kräker. Men han är lika pigg och glad som han brukar va, så vi hänger inte riktigt med på vad det kan va. De fick en annan smak av fodret, det va runt denna tiden det började och nu är vi tillbaka till den smak de brukar få. Vi började med det igår, men han har kräkt idag med. Magen verkar bra, han är pigg och fuktig om nosen. Jag ska koka ris till dem idag och ringa veterinären för att höra vad de säger. Om det kanske är något som går eller om det är något vi ska ändra på med kost eller nåt.

Snart ska jag äta frukost. Sen ska jag köra till Netto och köpa byrån innan jag sticker upp till Jessica. Ska hälsa på henne en sväng och sen ska jag kanske träffa Julia och Jenny i eftermiddag.
Jag ska upp en sväng till mamma med senoch hämta saker vi fått av min morbror och hans familj, de va och lämnade en del saker till Ninni. De har barnbarn och sa att vi kunde kolla igenom om där va något vi ville ha. Snällt :)
Tack ska ni ha!
Jag hann inte åka upp till mamma igår och saga hej till dem när de lämnade sakerna, lite ont om tid, mamma ringde och sa att de va där precis när vi skulle äta frukost och sen skulle jag ju till jobb.

Idag blir nog mest en dag med kaffedrickande och träffa lite folk. Ska bli skönt. Fixa och dona gär hemma tar jag imorgon ist. Något jag måste göra idag iaf är att leta upp batteriladdaren, de är slut i kemeran...


Nu får jag sätta fart, ska va hos Jessica kl 10.



Kommentarer
Postat av: Anonym

:D

2008-11-24 @ 17:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0