Friterad nougat!

Japp, då va men hemma från jobb och kan pusta ut, inte för att vi har haft så mycket att göra, men skönt att va hemma ändå.
Chefen själv slutade tidigare idag och det gjorde han rätt i. Vi hade inte mycket att göra efter att han hade åkt heller, så vi städade i lugn takt och kunde lämna stället strax efter stängningsdags.

Jag kom faktiskt ihåg att ta med mig receptet så att jag kunde göra friterad nougat idag!
Jag kastade in nougaten i frysen och när jag checkat så att den senare va klar började jag göra smeten. Spännande va det att sen se hur det skulle gå. Jag har ju varken sett eller smakat detta innan, men det va bara att köra på.
Det va jätte lätt att göra och att redan ha allt som jag behövde på pizzerian gjorde ju saken ännu lättare.
Sen va det bara att doppa bitarna i smeten och ner med bitarna i fritösen.
Två bitar blev lite kassa när jag la ner dem i fritöskorgen och nougaten blottades, snabbt tog jag upp dem igen och kasserade dem. Ville helst inte riskera att på något vis fördärva oljan...Salle hade nog inte blivit så glad på mig då.
Men resterande blev bra...och sen kom stunden då en efter en smakade dessa gyllenbruna godsakerna. Resultatet blev lyckat och alla tyckte om dem.
Jag får säga att detta ska jag göra om ingen och jag lär prova att fritera allt möjligt nu :)
Det va GOTT!!!
Nu hade vi ingen glass eller något annat till just för att vi bara skulle testa, men det lär ju bli den nya efterrätten. En klick vaniljglass till hade nog smakat riktigt bra :)
Jag ska lägga ut receptet till er. Jag rekomenderar er starkt att prova detta!!

Nu ska jag värma upp chokladen jag gjorde innan idag. Nu ska den ju ha "mognat" till sig så det räcker :)
Hoppas den med smakar bra :)

Vi han inte se filmen innan idag, så den ska vi mysa ner oss i soffan och titta på :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0