Flyttandet inleds

Ja då är det fredag morgon och jag sitter med min kopp kaffe och böäddrar lite här innan jag ska packa ihop det sista som går. Jag ska ner till källaren och fixa där med, vilket nog kommer ta lite tid, för det har hinnit bli lite rörigt minsann.
Lite fler lådor har jag fått tag i, så jag tror att allt kommer få plats.
Jocke och Micke ska påbörja flytten idag när de har jobbat. Vi kommer sova här i natt med för att ta det sista imorgon.
Fy, så skönt det ska bli. Nytt, större hem. Det känns mer ordentligt på nåt vis.
Längtar tills vi börjar indreda vår dotters rum. Bara att säga det känns lite pirrigt :)
Vi är båda så glada, spända och ser fram emot att flytta dit, att göra ett ordentilgt hem. Längtar efter julen med, att få pynta och göra det mysigt. Få klä granen. Mmm.
Jag får nog tillbaka min pysslahemma-känsla igen. Att jag börjar fixa och dona, inreda och göra fint, byta ut saker efter hand, förnya.
Oj, vad jag längtar till allt det där nu :)
Men till helgen så kommer vi va på plats :)

Nu ska jag äta lite frukost och sen ta mig ner till källaren.




Kommentarer
Postat av: Tinakusin

Lycka till med flytten och hoppas ni kommer trivas i ert nya hem! Kul att flytta det vill vi oxå, men hittar inte riktigt det vi söker. Vi bor i en marklgh, en 2:a, så vi behöver oxå större, men vi satsar på hus, så vi får se! Tack för gratulationerna. Kram Tina. Har du nån msn förresten?

2008-11-07 @ 18:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0