Ett nytt hem

Ja, då va vi på plats!
Natten till idag va den första natten i vårt nya hem. Och vi har sovit som stockar hela bunten. Najs!
Bredband har vi, men det är inte vårt egent utan de som bodde här innan hade inte kopplat bort varken telefon eller nät. Deras telefon kopplades ur igår, men vår har inte kopplats in än, sen återstår det att se hur det kommer gå med bredbandet. Jocke ska ringa dem nu vid 8.
De får skylla sig själva att vi använder deras nät, men eftersom de har bredband så kostar det ju inte dem något extra.
Det som är fettt bull, är att jag nästan inte har något batteri på min mobil...en laddare ligger på pizzerian och den andra är hos mamma...så jag får knalla ner till mamma sen och hämta den. Saken är att man aldrig vet när hon masar sig upp om dagarna, hade ju tänkt snylta en frukost hos henne med. Vi har inget alls här hemma, Jocke ska ta det på vägen hem idag. Om inget annat så, får tanten helt enkelt sova och jag tar laddaren och en snabb macka och går igen.

SÅ jävla glad jag är för min man då! Det har ni nog fattat redan, men som han har fixat och donat med allt. Vi packade det  sista igår  innan jag stcka till jobb och Jocke körde och lastade av det och sen hämtade han soffan och det sista småpillet.
Han installerade storarummet och sen har han minsann gett sig på att packa upp allt annat han kunnat med!!!
Kläderna har han lämnat till mig, vilket jag är glad för, det måste jag själv få göra, men köket är klart och han har gjort det så fint här! Inga lådor som står och skräpar över allt, de har han vikt ihop och lagt undan de med. Allt han har kunnat packa upp har han packat upp. Så glad jag blev när han berättade igår, jag gick och skröt litta om honom på jobb :)
Inget jag faktiskt hade hoppats på eller tänkt att han skulle göra, han har hållt på som en galning hela helgen och jag vet hur trött ha är i kroppen. Sen är det väl lite stämplat att det ska va kvinnan som packar upp köket... Men ack, jag har en ordentlig man jag :)
Så tacksam jag är för allt han gjort.
Som jag älskar dig Jocke!!

Hundarna verkar lite lugnare nu, de har inte mått bra, varit jätteoriiga innan de fick föjla med från den andra lägenheten. Vi tog ju alla saker innan dem och de va nog helt säkra på att de inte skulle få följa med.
Men nu ligger de och sover och verkar bättre, får ju ha ett par dagar på sig så de med kan få vänja sig.

När jag kom hem igår efter jobb, va Therese och Patrik här med. Kaffe, lite mat och snack innan de åkte hem igen. Jag va inte den mest pratglade, men jag blev jätte trött när jag fick komma hem och koppla av. Ont lite överallt och påsar under ögonen. Man är inte lika tuff längre men lillan i magen, det märks.

Så idag, tack vare Jocke, så kan jag ta det lite lugnt, det är kläderna som ska fixas, inte mycket annat som kan göras just nu.
Jag ska ringa till vaktmästaren och få reda på hur det ligger till med allt som blev anmärkt här på besktningen och jag ska bort och hämta färgkartor sp vi kan komma igång med det så fort som möjligt.
Så skönt det ska bli att få göra om dert här lite som vi vill med färg, hoppas de kommer  göra något åt badrummen med, just med sprickorna i tapeten. Går ju faktiskt inte att ha det så, kan inte bo med mögelrisk. Nope tack!

Nu ska jag lägga mig en liten stund till på soffan och se om jag somnar, annars vilar man en stund i eftermiddag ist, kroppen behöver det iaf, det känns.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0