Ändrade planer

Jocke sa till mig i morse att jag inte behövde ta den andra lägenheten idag. Det kunde han fixa imorgon när han slutat jobb, så har han något att göra.
Så jag har faktiskt tagit det lugnt nu i förmiddag och ska dricka en koppa kaffe nu innan jag ska ut med hundarna som precis har fått frukost.
Vi får göra kaffe in the old way nu. För när vi satt och åt igår tyckte vi det lät lite konstigt....jag hade laddat kaffekokaren så vi kunde ta oss en kopp efter maten...men det ville inte kokaren. Den gav upp helt igår och läckte ut vattnet. Den fick en smäll under flytten och nu tog den sitt sista andetag. Bajbaj kaffekokaren. Tur att Jocke beställde en ny kanna till den andra kokaren. Nu ar vi tagit sönder varsin kaffekokare :)
Så det återstår att se hur kaffet snakar idag, igår blev det riktigt bra, Jocke tyckte bara det va lite drygt att stå och hälla lite vatten i taget, gick ju inte snabbt nog :) Men bra blev det.
*smakar kaffet*
Jo, minsann, lite starkt kanske det blev, men gott ändå, jag ska nog piggna till idag med .
Sen ska jag faktiskt ner till Amnesty. Jag!
Hundarna behöver täcken och filtar. Jag vet att de tvättar sakerna de får in där innan de säljer dem och våra hundar blir glada om de får något att bädda ner sig i. Vi har kastat de gamla och Tisha hade llite problem igår. De har kvar sin kudde och hon försökte bädda den, men den blev inte större och det va nästan lite synd om henne. Jag gick upp ich hämtade ett lakan och ett påslakan till dem och Tisha blev så glad att hon inte  kunde vänta tills jag va klar utan satte sig på lakanet när jag häll på att fixa det andra. Men nöjda att de fick något lade de sig där båda två sen och har sovit där i natt.

Nä, nu ska jag drick upp mitt kaffe och komma igång ordentligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0