En helt vanlig dag...

Så va det i stort sett för mig igår. Det brukar se ut såhär;
Jag vaknar till lite när Jockes klocka ringer, vänder mig om och fortsätter drömma mig bort. Sen blir jag väckt med nykokt  rykande kaffe serverat på bordet. Mysigt. Saken är den att vi har en dålig vana att vi sover på soffan....hehe. Men det är ju så skönt. Ligger och titar på tv`n sen somnar vi och ligger så nära varandra.
I sängen blir det ju så stort utrymme, blir ju för tusan av med varandra. Hallå ja!! Jag måste på något sätt ha någon hudkontakt när jag ska somna, om inget annat så räcker det med att fötterna nuddar varandra. Men bara att känna den tryggheten och värmen... Haha, lite knas är man nog allt! Men tänk egentligen så många små idèer man har...
Ja ja.....Vi dricker vårt kaffe, tittar på tv4 nyhetsmorgon och mornar till oss. Det kan hända att Ticha vaknar och kommer för att säga godmorgon, Atlas brukar ligga på divanen och sneglar oftast bara på oss, det är en morgontrött hund det... Just nu har vi börjat mucka lite med honom på morgonkvisten. Han är väligt kittlen under tassarna och vi har kommit på att det kittlas ännu mer om vi använder en penna...plus att det kittlar rätt bra om man nuddar med pennan på nosen. Moahahaha. Haha, stackars liten. Men oj så sur han blir!! Om blickar kunde döda säger jag bara...hehe.
Sen är det dags för Jocke att göra sig klar för att köra, jag går och gör mackor till honom och häller kaffet på temosen.
Jag följer honom ut och tar hundarna med mig. Jocke kör iväg och hundarna får göra sitt. När vi kommer in igen så går hundarna oftast och lägger sig igen, det är inte för mycket liv här förrän klockan blir 10 eller 11.




Sågär slappar Atlas nu när jag sitter och skriver. Sötkillen.



 Jag väntar på samtalet från Jocke och vi brukar prata tills han är framme på firman. Innan jag började blogga så brukade jag med gå och lägga mig sen igen ett par timmar, men det har inte blivit så nu, jag sätter mig här vid datorn och kollar igenom vad som hänt på nyhetsfronten, oftst är det ju ändå inget trevligt, så jag ögar mets igenom det. Kollar sen om Sara har laggt in något nytt på sig blogg och sen fixar jag med min egen.
Frukosten kommer lite senare när ja börjar bli hungrig och efter det är det dags för hundarna att gå ut igen och få sin frukost.
Det är nu ugnefär som jag börjar komma till liv ordentligt och är det något som behöver tvättas eller något annat som ska göras här hemma så blir det påbörjat.
När klockan börjar närma sig 1 så gör jag mig iordning för att åka till jobbet och den går jag ut med hundarna en sista sväng innan jag försvinner.
Vi brukar åka ner till pizzerian vid 2 när vi öppnar 4. Vi förbereder allt som behövs, gör bullar, dressingar, fyller på en massa saker, gör sallad, hackar löken och gråter en skvätt mm mm.... Sen är det dags för kaffe innan vi öppnar och det brukar faktiskt bli en kaka eller två med :)
Vid detta laget har Lisbeth med kommit. Tjitchoos, som vi kallar henne. Tja, hur ska jag egentligen beskriva henne....hon hänger med oss om dagarna när hon slutat jobba, har gjort det i en del år och är en del av oss på pizzerian. Hjälper oss att fixa och dona, dricker kaffe och käkar med oss...har blivit sällets lilla extrahusmor...kan man kanske säga....tror jag. Vi kan prata om allt. Det är skönt, sooom hon har får höra om allt mina problem, ojoj. Vi är ett litet med sammansvestsat team på jobbet och det märks om någon av oss inte är där, inte alls samma sak. Vi tillför våra egna knasiga och konstiga saker och vi har sällan tråkigt på jobbet. Om inget annat så börjar vi sjunga eller dansa en sväng. Mycket viktigt,man måste ha roligt på jobbet, skratt ska ju förlänga livet sägs det ju...
Det bästa är om vi har ett lagom flöde med jobb under dagen, då går tiden fort och allt bara flyter på. Är man lite trött och det inte finns någor att göra så går tiden bara sååå lååångsamt... Man tittar på klockan och tror att det gått en timme, men i själva verket har det bara gått 20 minuter sedan man såg på klockan sist....som tur är så står ju aldrig tiden stilla.
Vi har väldigt trevliga kunder måste jag säga och de är väl medvetna om att vi bara är människor, precis som de, ifall vi råkar göra något som blir fel. Är det väldigt stressigt och man kanske hört fel, så händer det att något blir lite galet. Som sagt, vi är ju bara människor vi med.
Ja dagen rullar på, man lagar mat, tar lite kunder, fixar lite med disken, äter något, dricker kaffe och snackar tjattrar med allt folk. Städningen på kvällen ger en alltid lite extra energi, för då är man snart på väg hem!!!
På vardarna brukar jag vara hemma vid 21.30, fredagar och lördagar stänger vi kl.22, så då blir klockan iaf halv 22.30 innan jag är hemma.
Väl hemma så är det duschen som gäller och sen kvalitètstid med Jocke och lite mys med hundarna. Vi kollar på nån film, spelat lite poker på datorn eller bara zappar på tv'n tills det är dags för att stänga tittorna, hålla om varandra och somna...

Japp, så ser en vanlig jobbdag ut för mig. Jag har denna veckan kvat som jag jobbar ända tills på söndag. Som jag sa till Salle igår, min chef, att trots att jag älskar mitt jobb, så ska det bli så skönt när denna veckan är över!!! Det är tredje veckan jag jobbar såhär och det är så drygt och tråkigt att inte få ha de vanliga kvällarne med Jocke som jag brukar, så jag längtar så efter det vanliga schemat och att jag ska få ta lite extra ledigt på helgerna nu i augusti!!

En sista sak idag...GRATTIS ATLAS!!!
Lillkillen blir 6 månader idag!!




Grisen som Atlas fick i present. Lite ful och ska försöka låta som en gris när man trycker den på magen.
Atlas tycker om den iaf :)



Nu ska jag äta frukost, magen börjar morra på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0