Det har hänt en del :)

Japp, då får det bli en liten uppdatering av vad som har hänt nu... :)

Jag slutade ju tidigare,lite innan kl. 19, i söndags och ojoj vad skönt det va att få lämna stället när den käre telefonen skulle börja ringa som mest....haha. Fick höra att lämnade i rätt tid, för det hade blivit hur mycket som helst att göra sen. Hihihi.
Jag åkte till havet ist!!!!
Jocke och Mange kom och hämtade mig. De kom lite tidigare och käkade, sen bytade jag om, tog en kopp kaffe och åt en bit tårta som Tjitchoos bjöd på. Hon fyllde år i lördags, så vi fick ju fira henne lite.
Japp, sen bra det av, mot Haväng, stranden, bada.......ja tack. Va ju så varmt, så det va en toppenidè grabbarna kom med!
Vi kom ju iväg lite sent, så det gick undan på ditvägen...hehe. Det va Jocke som körde och han hade väntat tålmodigt på att få komma iväg....hördes en suck när jag hade bytat om, men kom med mitt kaffe och min tårtbit....han ville iväg fort!
Fran kom vi iaf. Där är så fint. Nästan inget folk, stor plats och det va helt ok i vattnet. Atlas va också med och han verkligen älskar att bada och spronga runt på stranden. Bollen ska så klart vara med!




Kolla in atleten! :)




Vet inte hur många gåner han hämtade den bollen...



Han tycker det är så roligt och jag har nog aldrig innan sett en hund med den viljan som han har!!! Man skulle lätt kunna tro att han går på de berömda Duracell batterierna!
Han ska vara med hela tiden, jagar bollen, springer ut i vattnet, hoppar över vågorna, simmar, simmar, simmar. Han flåsar och har en puls som inte är av denna värld. Vi tyckte att han kanske ska ta det lite lugnt, doggen behöver ju inte simma ihjäl sig. Nej tack! Så jag gick upp och satte mig på stranden och tog med mig honom, men inte skulle han ta det lugnt inte. Nejdå, bollen skulle få sitt och det va mycket att kolla på och sniffa på. Han är cool den hunden!




Bollen är nog en av favortitleksakerna!


Jocke och Mange badade en stund till, som vanligt hade de sina konstiga uträkningar om saker och ting. Det syns på dem när de har något för sig :)




Ser djupt ut...men de är faktiskt inte så långt ut...vet inte riktigt vad de hade för sig här... :)


Sen blev det en liten undersökning av den del av fortet som låg där vi va.




De hade nog klarat av att hoppa, men dumt att riskera ett ben eller kanske en arm för att kolla...


När de kommit på att det kanske inte va så bra att prova hoppa ner till stranden, så bestämde vi oss för att packa ihop och åka iväg för att äta något.
Vi viste inte riktig vad vi ville äta, men vi siktade sen in oss på Burger King...fågan va vart vi skulle äta...Detta slutade med att vi va i Simrishamn, yrade rundor där ett tag...sen styrde vi mot Glumslövs Burger King vid motorvägen. alltså, en "liten" skånetrripp skulle det bli...sicka idèer man får :)
Men till slut kom vi fram. Men...de hade stängt!!!!
Jaha. Vi va hungriga och ville ha mat!
Det va närmst att åka till Helsingborg istället för Malmö, så det klappade vi på. Men det blev inte Burger King, utan Mc Donalds istället.
Vid detta laget va det väl en lagom stämning bland alla hungriga magar, men fram till luckan kom vi och fick beställa.
Detta blev vår lilla lista:
2st  Mc Tasty plusmenyer
1st  Mc Feast plusmeny
2st  Cheesburgare
2st påsar Mozzarellasticks
1st påse Chickenbits

Vi va ju tvugna att ta plusmenyer så att vi skulle få glasen :)
Vi betalar lite över 200 spänn och sen får vi vår mat.
Vi kör bort en bit för att parkera och käka. Att sätta foten i marken för Jocke är ett altrnativ som inte exicterar. Han tycker inte om Helsingborg...
Iaf...när Mange ska börja dela ut maten, så kommer Jocke på att vi har ju inte fått våra glas!!!! Men va *biiip*!!!!!
Jaha, va tusan då...sen, som om inte det skulla va nog, så har jag inte fått min hamburgare!!!!!!
Vad är detta egentligen!!! Jag blev vansinning, här betalar man och får inte det man beställt och får inte glasen heller!!!!!
Jocke blev med arg, han gav mig sin hamurgare, katstade iväg sina pommes och sen åkte drickan med, som var halvjlummen!
Jag förstår honom...
Ja, stämningen blev inte bättre....vi körde sen hem och det va väl inte för mycket som blev sagt.
När vi väl va hemma så va klockan rätt mycket så det va bara att gå och lägga sig.
Jag ska säga att, aldrig mer kommer jag hadla på Mc Donalds i Helsingborg!!! Fy för er! Faktiskt!






Japp, sen va det måndag. Ny dag och jag va ledig! Jag åkte ju med Alex och Mange till Cafè Annorlunda. Alex såg fram emot en lunch som skulle bestå av kakor, kakor och åter kakor :) Lille gullungen!
Jag har ju aldrig varit där och det skulle bli lite spännande.
När vi kom dit blev vi hänvisade att sätta oss vid ett bord så skulle de komma och ta våran beställning sen.
Det första Alex frågade när servitrisen kom, var ifall de hade chokladbullar. En liten besviken min kräp fram när hon sa att de inte hade det. Men vi besällde kaffe och Alex tog te och läsk till kakbuffèn.
Sen va det bara att hugga in bland kakorna!! Det fanns 7 sorter att mumsas på och första omgången fick ju bestå av en av varje sort :)



Ellerhur ser det smaskig ut!!


Ja, vi högg in! Gott va det och det va en mysig uteservering! Vi hittade ett bord som inte låg så tätt inpå alla andra. Det fanns fina blommor och buskar runt hela serveringen. Vi åt och snackade en massa, Alex tyckte inte riktigt om det te han fick, så till slut höll han sig till läsken och blåste lite tappert i flaskan för att få fram en liten  melodi. Det gick väl lite si sådär, men några toner fick han fram iaf.



Alex mumsar på!




Mange
med! :)




Fjärilen fick med komma med på bild :)


När  vi hade tömt faten, fick vi ju gå en runda till...hehe. Det blev inte riktigt lika många kakor denna gången, det började märkad i magen att den började bli full. Men är det buffè så är det :)
Kalaset gick på 191 kronor för oss tre. Vi tog varsin buffè och jag och Alex tog varsin läsk med. Så så himmla farligt tycker jag inte att det va. Buffèn kostade strax över 50 kr/st. Det är ju inte mycket värre än om man går ner på fiket här hemma och tar en kaffe med en kaka, så jag tycker lät att det va värt att åka dit, det är ju inte så ofta man är på kakabuffè minsann :)
Sen när vi va klara och suttit och tjattrat en stund till så åkte vi hem igen.
Jag lämnade Alex till min mamma, Jocke kom hem och Mange stack hem om och åt middag.
Sen när Mange kom igen så tog vi med oss båda hundarna och körde till Haväng. Men det blev inte så mycket badande, det blåste och det va algblommning. Så vi körde nästan direkt igen. Handlade rostebröd på macken och åt toast här hemma. Sen blev mina ögon völdigt tunga och jag somnade ganska kvickt...


Nu ska jag faktiska ner och städa ur bilen. Jocke ska fixa till den sen när han kommer hem och sen ska den sättas ut på annons!!!
Vi ska köpa ny bil!!! Förhoppningsvis så får vi den nya nu till helgen, får se.
Kul kul, spännande!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0