Trögstartad söndag.

Igår vaknade Jocke vid halv 10 och vi gick upp. Efter kaffe och lite slapp och mys i soffan, så började vi bli rastlösa. Vi hade ingen direkt fantasi heller, så vi hade sååå tråkigt.
När vi bestämt oss för att köra en liten runda, så kom Stoffe på kaffe. Han hade inte heller några planer, så efter lite bainstorming kom vi på att vi skulle spela fotbollsgolf. Japp, låter kul!!
Stoffe körde upp och fixade vårt hjul som fått en knuta och under tiden skulle jag göra mig klar. Jag gick till väskan för att ta fram pengar...men var va de? Borta? Nä, inte kunde de va det. Jag rotade igenom hela väskan men hittade inte pengarna. Jo, en femma. Wow!
Va fan. Där förstördes mitt humör. Jag hade förmodligen tappat dem under lördagen. Jag, den enda på stället som va nykter. Tappat våra pengar!!! Va bra, hur ska vi nu göra?
Jag ringde och berättade för mamma och fick låna lite av henne. Men dagen va ju rätt försörd nu. Fy vad jag retar mig.
Så när Stoffe kom tillbaka va det inte mycket att göra än att komma på något att hitta på som inte kostade så mycket.
Jocke blev hungrig, så vi körde och handlade. Han skulle göra hamburgare. Mums! Stoffe skulle äta med oss, trevligt. Vad Stoffe kom på att vi va tvugna att ha, va kladdkaka, så vi köpte en sån med.
Så hemma igen stektes det burgare och bordet dukades.
Sen börjades väl måltiden som en vanlig måltid....men efter bara en liten stund blev det tävlingar på tapeten. Åååhooo...två lite uttråkade grabbar med mat framför sig...jag hade roligt och kunde inget annat än att garva. Tävlingen gick ut på att göra den största hamburgaren, sen utökades det till vem som kunde äta upp den först... Bilderna får tala för sig själva...





Jocke gick in för uppdraget och satte igång...den burgaren växte fort!





Stoffe tog lite mer tid på sig och planerade varje lager lite mer.





På med lite till : )





Stoffes blev inte jättehög, men han kom på att den kanske blev mer stabil om han murade
upp en vägg av mos runt allt...





Jocke byggde och byggde, större och större blev burgaren!





Stolt presenterade han sin färdiga hamburgare...som efter en liten stund böjade luta och glida
på ena hållet....bara ett att rädda situationen på...





Tryck ihopa den så att den inte kommer nånstans : )





Stoffes mer stabila bygge med lite gurka som extra design.


Sen va det bara klara färdiga ÄT!!!





*Asgarv* Jocke kunda knappt hålla i sin gigantburgare!





Gapa stort!



Sen va det igång, munnar proppfulla med burgare som försökte skratta, mat som trillade
från burgarna eller flög ut ur munnarna, men ner skulle det ändå!





Kladdigt, röd i huvudet...mycket mat!





Kladd!!





Mer kladd!!





De kämpar båda två...





In i det sista!





Färdig!!!





Jag med...snart!



Ja, slutresultatet blev : Högst burgare - Stoffe! (eftersom Jocke tryckte ihop sin)
Först med att äta upp burgaren -  Jocke!!



De va så mätta båda två, de hade mos och dressing överallt och jag bara garvade. Jag kunde inte äta klart förrän de va färdiga med tävlingen.
Men maten va god och det blev ju en bra kombination av middag och att få nåt att göra : )
Sen när vi plockat undan, låg tävlingsidèerna fortfarande i luften. Helt ärligt vet jag inte var Stoffe får allt ifrån ibland!
Men en ny tävling blev det.
En Äckelgodistävling!
Vi hade en massa Tictac liknande godis....Jocke va Team Jordgubb och Stoffe Team Hallon, de delade upp dem med mintsmak.
Det gick ut på att få i sig så många som möjligt.









Det va inga problem för Jocke att ha dem i munnen allihopa...men Stoffe hade lite mer problem...





Ojoj, de kommer ut igen!





In med dem igen!





Jocke sitter nästan bara och väntar på att Stoffe ska få koll på läget...




Efter en stund hade Stoffe med alla godisar i munnen. Inte så mycket tävling av det och Jocke vann lätt!!!
Ut med dem....





Blä!





Not fresh!!



Tävlingen fick bli lite mer avancerad...så det fick bli lite tillägg i skålarna där godiset låg....





Det blev citron, dressing, curry, chilli och lite hackad lök.



Fråga inte vad som for i oss....!!


Sen skulle de ta några bitar på skeden och äta detta!





En hel del velande!!!!





In med det....och sen försvann Jocke till toa för att...tja...godisblandningen blev nerspolad om jag säger så...
hehe!





Stoffe ba tuffare här och skäljde ner den äckliga smaken med öl!


Slutresultat : Den första delen vann Jocke, sen denna sista äckligare delen tog Stoffe hem!


Sen va det slut på griserier och vi la oss på soffan och såg på en film. Den va faktiskt bra. Felon hette den. En bit in i filmen blev det kaffe och kladdkaka.
Det blev en galen och trevlig dag. Jocke blev så mätt så att han knappt orkade röra sig : )

Mycket kladd och mycket skratt blev det : )










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0